Jak dulezitá je délka obytneho auta? Chystám se koupit auto, ktere chci používat celoročnė. Bude to polointegral a mam dotaz- Je podstatny rozdíl jesli auto mėrí 6,6m, nebo 6,99m nebo 7,4 m ?. Neni to o cenė, to nekratší je nejdražší ale mám trochu obavy o manévrovatelnosti pri délce 7,4 m. Díky za názor duchos
Podélné postele jsou ve všech vyhlédnutych. Kandidáti jsou Adria,Corado 337,Sunlight a Ford Riner ten má tëch 7,4m a samostatnou sprchu.
Dík za názor
duchoš
viera a vladoČlen Přidáno
před 8 letAno z toho je vidieť,že každý ma svoj názor. Máme MB Rimor 727 priečne postele a tiež by sme nemenili. Dĺžka je 7,6 m a pri manévrovaní žiadny problém. Je pravda,že jazdíme viac iba v troch a práve tá dĺžka je tak akurát , aby sme sa nemuseli prekračovať. Podľa mňa je dôležité hlavne ráno si navzájom neprekážať pri činnostiach ako je umývanie a upratanie tým vlastne príprava na daľšiu cestu,alebo deň na mieste. Je to ale iba môj názor.....
viera!l a vlado!y
koľko vzletov toľko pristátí!
RudyHČlen Přidáno
před 8 letřekl bych, že délka je to poslední co bych řešil...
- určitě podélné postele, "přelejzací" jsem měl v prvním autě - velmi nepohodlné, když si v noci musíš odskočit, tak abys vzadu spal sám
- důležité je taky, jak se vejdeš na záchod se zavřenými dveřmi a totéž zda se osprchuješ v zavřené sprchové kabině..to chce než vyndáš úspory určitě vyzkoušet
- a šikovná je pak i veká garáž, nemusíš mít vzadu kola, která se nejen špiní, ale můžou někoho v noci zajímat..
- a neposlední (ale asi nejspíš v první) řadě co to váží prázdné..mělo by to být tak maximálně 2850 - 2900 jinak se do 3500 kg nevejdeš
... protože rakušan váží a váží :) - viz jiné vlákno
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 8 letZa mne. Tech 80 cm rozdilu bych u klasicky obytky v tomto pripade neresil. Pokud jsi trochu zdatny ridic, tak vetsinou zajedes kam chces . Dneska muze mit vsechno kamery a pipaky .Super jsou podelne postele a separovany sprchac. To bych uprednostnil. :_
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Ahoj , od postelí se vrátím k tvé otázce .Délky aut které uvádíš opravdu není problém pro jízdu , problém může nastat při manévrování v úzkých uličkách a na parkovišti při parkování nebo třeba při zajíždění na parcelu v kempu kde jsou výškově rozdělené parcely .
Ten problém má jméno ZADNÍ PŘESAH to je vzdálenost zadního nárazníku od zadní nápravy .
Čím větší přesah tím více vybočuje a čím je nárazník níže tím více musíš hlídat výškové nerovnosti .
Zdar,kup z těch nabízených ten nejdelší, místa není nikdy dost a hlavně-vždy ráno po probuzení na podélných postelích vzadu je krásný pohled na hodně vzdálené přední okno.To si vždy řekneš, jaký jsi borec,že jsi dojel s takovým obrem až na místo určení.
delší znamená menší doložnost!!
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 8 letJen na okraj přímo k dotazu. Osobně jsem nezaznamenal, že by hmotnost měla vliv na manévrovatelnost vozu :he
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
MichalMČlen Přidáno
před 8 letAhoj, taky mám auto 7,4 dlouhé. Nejsem si vědom problému s manevrovatelností. Upřímně furt mi to přijde jako prcík :D Z logiky věci je jasný, že nerovnosti u dlouhýho respektive delšího převisu budou problematičtější, ale asi nebudeš jezdit offroad. Na normálních silnicích a kempech jsem problém neměl. Jezdím i po nezpevněných cestách, ale pomalu. (Pobřeží Rumunska, Bulharska) na druhou stranu jezdím i Evropské metropole a nikde jsem neměl pocit, že by to byla hruza. Občas v hodně malých kempech, ale tam jezdíš pomalu. Jde spíše o vytočení se. Párkrát jsem na dálnicích při větší rychlosti se zhoupnul a říkal si tak ted :D , ale stejně nic. Ve městech stejně přijedeš na Stelplatz a dál jezdíš jak vám vyhovuje. Jestli se budeš vyloženě motat po historických centrech obytkou, tak to ti uplně neřeknu, pak je asi lepší co nejkratší.
Jsem laik s dodávkou a tohle se mne netýká, ale když pominu spoustu dalších rozhodovacích parametrů, ze spektra odpovědí mi vychází, že s delším autem se jezdit naučíš, ale v kratším prostor nenahoníš... Nebo jiný pohled - "problémů" s parkováním a manévrováním dlouhým autem bude mnohem méně, než hodin, které v něm komfortním způsobem strávíme...!). Pletu se?
Ahoj také vybírám nové auto. My doma volíme délku 7,1m s postelí vzadu napříč jelikož mě vyhovuje že obě dvě postele jsou v autě napříč a lépe se hledá místo na spaní i bez podkládání klíny. Na obytky pod sedm metrů se ani nedívám jsme doma čtyři a prostor potřebujeme (snad to nebude málo...) :)
SapukiČlen Přidáno
před 8 letMěl jsem několik aut, nejdelší 6,7m. Teď mám 7,5m. Měl jsem z toho trochu obavy, ale po deseti km, byly pryč. Vnitřní prostor, super. Manévrovatelnost taky dobrá, za chvilku si zvykneš. A pokud jde o převis, ten vyřešíš, když si namontuješ měchy. Přifoukneš a autem přejedeš i po schodech a vypadá jak prázdné:-)
RopuchoviČlen Přidáno
před 8 letAhoj mám 7m váha 2900 kg taky jsem řešil jestli se všude vejdu a vejdu jde o zvyk. Hlavně je v autě spousta prostoru hlavně v zimě :^
Určitě bych koupil co nejdelší, na jízdě to není takový rozdíl. Budeš v tom bydlet a každý centimetr je znát.