Dobrý den všem,
žádám o radu, případně názor jaký z mých předvybraných vozů byste mi doporučili.
Momentálně vlastníme obytnou vestavbu a karavan. Nastal čas posunout se dál. Řekněme, že nějaké zkušenosti již za ta léta máme a přesně víme co od auta očekáváme a jaké by mělo mít uspořádání. Velká garáž, podélné spaní, spouštěcí lůžko a délka nad 7 bm. Ještě tedy obsah 3,0 litrů, ale to je nereálné na trhu získat, tedy 2,3 musí stačit. Osobně to nechápu, dnes kde kdo vozí za obytkou vleky, lodě, auta a to ta 2,3 asi moc pružně nedá. Auto nechceme nové, klidně rv. 2017, ale ať ho někdo dovybaví za nás a pak s 15 tis. km po sezoně prodá. Tedy limit 2014 - 2017 a max.55 tis. Eur vč DPH. Do 3,5 tuny.
Nyní k věci. Vybral jsem následující. ( Moje srdeční záležitost je sice plný integrál, ale polointegrál jsem volil pro jeho znažší prodejnost za pár let )
Bürstner Ixeo Time IT 726 G
Dethleffs Trend T 7057 EB
Roller Team Zefiro 284 TL
TEC Rotec Lift 682 G
Obecně bych rád nějakou osobní zkušenost od majitelů techto vozů. Zpracování hlavně a celkovou sokojenost. Jestli je vůz uživatelsky v pořádku. Jestli je obsah dostačující. Bürstner máme karavan a tedy ho malinko preferuji. Jen mi vadí ta společná koupelna s WC. Jak ji jako majitelé vnímáte ? Pravdou je, že v karavanu jsme ji použili, tedy sprchu tak 1x ročně. Využíváme sprchy v kempech. S ostatními značkami nemám zkušenost.
Děkuji za názor.
Zdenek
Zdravím. Nebudu řešit jednotlivá auta ani jejich uspořádání, neznám je. :-) Tedy jen ke koupelně: Nevím, jak vypadají koupelny u Vámi vybraných modelů, ale obecně... Mám rád oddělenou sprchu, klidně v rámci jednoho prostoru i se záchodem, ale oddělenou. Burstner do spousty modelů montuje takovou zástěnu na pantu, kdy si jejím "otevřením" vytvoříte sprchový kout. Představa, že si dám sprchu a pak jdu na záchod do mokré vaničky, mě nenaplňuje. Je to jen můj úhel pohledu, ale nechci mít prostě mokré nohy.. To je vlastně důvod i mnou preferované oddělené sprchy.
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 7 letAno, jak pise Pajovi. Oddeleny sprchac je kazdopadne komfortnejsi. Navic dobre funguje i jako susarna.
Vzdy je neco za neco. Takze navic v pripade podelnych komfortnich luzek se bude jednat o delsi a tezsi auto. /predchozi zkusenosti/
No a podle nejprvnejsich zkusenosti s novym autem ani slouceny hajzlik se sprchacem neni problem. Ale musis to po sve sprsce vysusit.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
klappeČlen Přidáno
před 7 letAhoj,
Nepíšeš pro kolik osob, pokud pro 2, tak bude vyhovovat cokoli, pokud pro 4, budeš nejspíš hledat něco se spouštěcí postelí (jako já před cca. 1,5 rokem).
Požadavky jsme měli podobné, já se chtěl s velkou garáži vejít do 7 metrů, proto jsem musel rezignovat na oddělenou koupelnu a WC. Nechtěl jsem totiž, aby mi spuštěna postel zasahovala do vchodu a to byla docela eliminující podmínka. V podstatě jsem narazil jen na par modelů.
A když jsem přidal požadavek na GFK konstrukci (odolnost proti kroupám) a ideálně bezdřevou konstrukci (bez rizika zatečení), dvojitou podlahu (zimní camping), už toho v nabídce moc nezbylo.
Z tebou uvedených značek bych preferoval Dethleffs a to hlavně kvůli kvalitě provedení a dostupnosti dílů i servisu, naopak o Bürstneru se říká, že to je "naleštěná bída" (sám jsem měl přívěs Bürstner). Rollera bych nechtěl, protože to je Ital a TEC už se nevyrábí... ale je to jen můj názor. Hodně štěstí s výběrem!!
Martin (39), Renča (38), Barča (9), Kája (7)
Ahoj
na tvoji otázku se kromě spokojenosti s kvalitou nedá odpovědět. Neznáme Tvoje požadavky. Například jestli velkou garáž nebo ne, musíš vědět hlavně ty. My jsme si auto 2 x půjčili a to nám bohatě stačilo na rozhodnutí jak to chceme. Takže příklad preferencí : Garáž - ano, vozíme dražší kola a nechceme je nechat nepřízni počasí. Dlouhé auto 7,5 m - ano, chceme komfort a ceny za trajekty neřešíme a vždy se nějak vejdeme. Alkovna - ne , nelíbí se nám a také kvůli spotřebě (výhody ale nesporně má) , stahovací postel - ano, je to komfort a poměrně rychlá příprava na spaní, Koupelna oddělená od WC . ano , subjektivní důvody atd atd .......
Honza 58 !y !@, Hanka 48 :k !u, Ondra 6 :z
Za me Laika není co resit
Ahoj, máme Bürstner Ixeo Time it 726 G 2016 a naprostá spokojenost. Původně jsme chtěli velkou alkovnu s velkou garáží a oddělenou sprchou. Problém je ale u takových aut váha resp. malá doložnost, a při vybavení auta různými doplňky téměř žádná. Pokud je oddělená sprcha a podélné postele bývá celková délka kolem 7,5m. Začali jsme pokukovat po polointegrálu i integrálu. Nechtěli jsme se smířit s malou koupelnou (to už jsme znali z přívěsu) a v polointegálech nám také neseděla spouštěcí postel, která při spuštění zasahuje do vstupu. Pak jsme si 726 G byli prohlédnout a bylo rozhodnuto. Tím, že má nástupní schod integrovaný a snížený (bez vysouvacího schůdku), dá se dovnitř i ven dostat bez problémů i když je postel dole. Navíc to má výhodu při kempování na divoko, nedráždí nikoho vysunutý schůdek:) Spouštěcí postel v polointegrálu, alespoň v 726 G se nám dnes jeví jako daleko lepší řešení než v integrálu, kde se musí většinou sklopit sedadla řidiče a spolujezdce. V 726 G není třeba nic oddělávat a navíc se dá pod spuštěnou postelí i sedět. Koupelna není velká, ale tím jak je dobře vyřešena překlápěcí stěna (je to úplně něco jiného jak koupelna se záchodem, který zakrývá závěs), nemají problém ani větší a silnější postavy, odzkoušeno. Prostor na sprchování je opravdu dostačující. Mokro nemáme, koupili jsme gumovou podložku s přísavkami a po sprchování ji tam jednoduše vložíme. Společná koupelna se záchodem má výhodu ve větším prostoru uvnitř auta, je vzdušnější. Jezdíme i v zimě a i ve čtyřech dospělácích bez problému. K zadním postelím jsem vyrobil nástavec s matrací, a máme tak kompletní letiště, kde spíme všichni (já, žena a dvě děti), takže spouštěčku používáme, jen když jedeme 4 dospělí nebo v 5-ti. Odkládacího místa je až až, jen chybí vysoká skříň s ramínky na bundy. Nalepil jsem nerezové háčky na skříňku pod spouštěcí postelí a za dveře koupelny a je po problému :) Garáž je dostatečně velká. Z mého pohledu je nástavba velmi dobře a kvalitně zpracovaná, žádné problémy se zatím nevyskytly, až snad jen na „rablující „ spouštěcí postel při jízdě po nekvalitních silnicích. Ale to jsem zklidnil vsunutím nafukovacího balonu mezi postel a stěnu. Uvidíme, co se projeví za pár let. Motor 2,3 148k jede slušně, nedokážu podrobněji posoudit, nemám srovnání. Netvrdím, že je to dokonalý autokaravan, vždy je to o kompromisu, i my je udělali, ale nakonec nám to sedlo a doufám, že s námi nějakou dobu vydrží. Přeji Ti dobrý kup, ať vybereš cokoli. Není to jednoduché rozhodování :x:v!)
bazenovavodaČlen Přidáno
před 7 leta co Benimar Mielo 263 ten je pěknej...
MarloČlen Přidáno
před 7 letMě osobně se docela zamlouvá to uspořádání u Rimora Seal 95P
http://karavanyhumpolec.cz/seal-95p
Jak lze uzavřít prostor spaní, sprchy a WC od zbytku auta.
Jen nevím, jestli ta garáž 105x75 bude dost velká ?
Nemate někdo zkušenost s těmi Rimory Seal ?
A co ten prodejce v Humpolci - máte někdo zkušenost ?
vlastnoruční vestavba - Fiat Scudo
LANAČlen Přidáno
před 7 letJsou zde zajímavé poznatky na výběr obytného vozu. Při výběru je také vhodné si vyzkoušet velikost WC. V některých vozidlech není možné si sednout a uzavřít dveře na toaletě. :o
Přesně tak. Několikrát jsem si toho v nových autech všiml a hlava to nepobere. Jedině s otevřenými dveřmi a přímo u postele. A k tomu ještě žádné okno, takže odvětrání pouze přes ložnici! To je chuťovka. Kdo to vymýšlí?? Na toto je potřeba dát opravdu pozor, když to jsou schopni vyrobit a prodávat. Na jedné výstavě se mi např. stalo, že když jsem otevřel dveře od koupelny, tak narazily do protější kuchyně. Prodejce se tvářil, že o tom ani neví. I na takové "drobnosti" je potřeba se zaměřit. J.
Můžeš konkrétně? Nemyslím to zle, jen mě to zajima