dukeczČlen Přidáno
před 6 letAhoj, prosím o radu - koupil jsem si detektor plynu, ale po připojení karavanu k elektrické síti 230 V mám příliš vysoké napětí na výstupu z trafa - naměřil jsem 14,6V DC, detektor nefunguje - po připojení na baterku jede.
Zkoušel jsem dát za sebe 4 diody, ale detektor se stejně nezapl, sice jsem měřil krásných 12,9V DC, ale stejně nešel. U rádia stačila dát jedna diodka a jede spolehlivě, ale tady nezabraly ani 4 za sebou...
jak snížím napětí? moc díky za rady!
Snížit lze malým spínaným DC-DC měničem. Ale podle mě je problém jinde. Ty detektory v sobě většinou podobný měnič mají a snesou na vstupu daleko více, než 15V. Je to napětí z trafa karavanu opravdu stejnosměrné a vyhlazené?
O jaký detektor se jedná?
P.S. funkčnost hlavně moc nezkoušej pomocí plynu. Vystavením plynu se ničí senzor detektoru.
TomTPČlen Přidáno
před 6 letNějak se mi to nezdá. Napětí na baterii se taky mění (třeba až v rozsahu od 11V do 14V). Není problém se zvlněním na výstupu trafa ? Trošku více rozepiš co tam máš a jak to máš zapojené. Určitá a mnohdy vhodná cesta je použít měnič s odpovídající proudovou zátěží s funkcí step UP step DOWN. Nastavíš si stabilizované výstupní napětí a to drží jak při zvýšení nebo snížení vstupního napětí.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
V závislosti na vnitřní konstrukci 12/24V obvykle znamená 12V až 24V. Střeva měniče jsou většinou na 5V, nebo 3.3V, takže obvykle obsahuje nějaký snižující měnič, kterému je defakto jedno, kolik se do něj pustí (většinou do 30V).
Ano, DC-DC by to vyhladilo, ale já bych zkusil udělat pokus a to dát k tomu detektoru kondenzátor 100uF/50V. Až za diodu, aby se nevybíjel do celé soustavy. Je klidně možné, že máš napětí sice DC, ale nemáš ho vyhlazené, což může detektoru vadit.
Ideální by bylo změřit napětí v soustavě osciloskopem a věděli bychom hned. :)
haskyČlen Přidáno
před 6 letAhoj.Pokud nemáš ke zdroji připojenou baterii,tak ji na zkoušku zkus připojit.Pokud radio přestane bručet a detektor začne "šlapat",nemáš vyfiltrované napětí.Na chvíli se nemusíš bát baterii připojit.Napětím 14,6 V to určitě nebude.
dukeczČlen Přidáno
před 6 letOdzkoušeno, výsledek:
po připojení baterie + kabel funguje detektor jak má - ale popravdě nemyslím, že to nějak souvisí, protože po připojení baterky cvakne relé a úplně odpojí část vstupu 230V, ale stejně myslím, že je to tím, že nemám vyfiltrované napětí.
jenom nemám doma kondík, abych to vyzkoušel, zkusím ho koupit v pondělí a dám vědět...
dioda + kondík je trvalé řešení? pokud ano, 100uF/50V je OK?
rádio: tím to nebude, zkoušel jsem ho i jenom na baterku a chová se pořád stejně...
Ano, dioda + kondík 100uF/50V by mohl stačit, nebo zkusmo i jiná hodnota v desítkách až 1000uF, pokud máš něco doma. Podle mě to pomůže. Baterie je vlastně taky takový "velký kondenzátor" v tomhle případě.
Úplně nejlepší by bylo vyhladit napětí v celé soustavě, už jen kvůli tomu rádiu. Na to bych použil 5000uF kondenzátor přímo na zdroj. Ale záleží hodně na usměrňovači, nemusí být stavěný na proud, který tam poteče při zapínání zdroje.
TomTPČlen Přidáno
před 6 letCitovat
dukecz napsal:
...po připojení baterky cvakne relé a úplně odpojí část vstupu 230V
To se mi zdá jako hloupost. Pokud tam je přednostní relé, pak funguje přesně naopak.
A když jsem myslel popsat zapojení, myslel jsem celé. Jaký zdroj (energoblok), kde je píchlá baterie, jak se dobíjí ... pak se z toho dá něco málo usoudit (typ usměrňovače, přednostní relé, filtrace baterií....)
https://www.ebay....SwLVZVs4chTom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
Upravil TomTP dne 06.10.2018 20:39,
před 6 letZdenek a AlenaČlen Přidáno
před 6 letAsi bych doporučil úplně vyhodit původní špatně vyfiltrovaný zdroj na 230V, na baterii trvale připojit všechny spotřebiče na 12V a baterii trvale připojit na automatickou nabíječku, případně i solární panel, tak jsem to udělal u našeho karavanu baterie je v něm už 4 roky a vše mně jede OK. Celé léto se na 230V ani nepřipojuji.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 6 let2,5 mF je strašně málo
Navíc počítej s tím, že připojení kondenzátoru ti to napětí ještě o něco zvedne.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Upravil Zdenek a Alena dne 06.10.2018 22:45,
před 6 let2,5uF je opravdu málo, to nebude vůbec znát. S tou baterií je to dobrý nápad, akorát si myslím, že když to jde na baterii samotnou, je velká pravděpodobnost, že to půjde i na baterii připojenou paralelně ke zdroji. Problém je, že neznáme maximální napětí, které z toho zdroje leze (na voltmetru měříš střední hodnotu, pokud je nevyhlazené). Takže by se mohlo stát, že do baterie poteče velký proud.
Nemáš foto rozebraného zdroje? Nevíme ani, co je tam za usměrňovač. Třeba tam kondík i byl, ale vyschnul.. Chtělo by to spíš vidět.
TomTPČlen Přidáno
před 6 letTyp zdroje se zřejmě nedozvíme. Ptát se potřetí se mi už, popravdě, nechce.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest