Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Jaký karavan pro rodinu?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Jaký karavan pro rodinu?

Poslední aktualizace před 5 let
D
Dany22Nováček
Přidáno před 5 let
Dobrý den,

Jsme čtyřčlenná rodina (děti 11let a 0,5roku) přemýšlíme o koupi karavanu na cestování po čr a evropě. Můžete prosím poradit jaký typ případně věše zkušenosti? Přijde mi nejlepší s palandou pro děti a aby šli oddělit místnosti nějakou přepážkou. Cenová relace by měla být do 150tis.

Děkuji mnohokrát za rady a tipy
G
gutČlen
Přidáno před 5 let
Za mně něco ... 450.

https://auto.bazo...ic-kol.php
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
librilibriČlen
Přidáno před 5 let
Pro výběr máš solidní finanční limit pro stáří karavanu 10 - 15 let. V první řadě je potřeba si uvědomit, čím ho budeš tahat, jak těžký karavan budeš moct hledat. Pak projít několik prodejců, bazarů a dovozcu, abys měl skutečnou představu, co bude vyhovovat. Já jsem si letos pořídil svůj druhý karavan u člena tohoto fora "caravanman" a jsem spokojen s jeho službama. Dováží karavany z Anglie včetně servisu. Ale já už měl představu co chci.
Libor + Šárka + pes
_P_H__P_H_Člen
Přidáno před 5 let
Ahoj,
ono je potřeba zhodnotit více faktorů. Píšeš přemýšlíme o koupi karavanu.....V případě, pokud nejste pevně rozhodnutí, bych si nejdřív karavan půjčil. A rovnou s palandou, pokud bude v nabídce. Není nad svoji zkušenost...
Dále čím karavan budeš tahat. S jakou nosností:váhou-rozměry můžeš disponovat.
My máme karavan s palandou, pro 6os., 5.4m dlouhá bouda, celková váha 1500kg. Oddělená ložnice(y) Taháme jeepem, celkem v pohodě, na kouli 3500kg. Když jsem tahal MPV tak nic moc, kvůli váze na hranici možností auta.
Za měsíc začíná výstava karavanů v Brně. Asi tam bude víc obytných aut než karavanů, ale pro představu uspořádání stačí.
Jeep Commander, Hobby De Luxe 540,
H
hugo 007Člen
Přidáno před 5 let
Taková menší diskuze: https://www.carav...rowstart=0
já bych dodal, není úplně jednoduché bez zkušeností vybrat karavan, nejde o značku, každému se líbí
něco jiného, ale technický stav, dobré mít nějakého radila, čím nižší cena, tím hůř.
Palandy jak jsi správně odhadl pro rodinu dobré.
Přesto bych si našel půjčovnu a vyzkoušel více půdorysů, mají mimosezoní ceny.
Důležité je i tažné vozidlo, pak se odvíjí hmotnost karavanu.
No než jsem to sesmolil, tak koukám že jenom opakuju...
HONZAV1HONZAV1Člen
Přidáno před 5 let
Když jsem měl včera napsanou odpověď, spadla Wifi, takže alespoň již zazněli další názory a mohu reagovat.
1. Není napsáno, za čím budete tahat, tedy těžko radit velikost, to je si myslím základ
2. 150tis je rozumná částka pro start, ale nikoliv pro karavan ve stáří 10 let, jak psal někdo výše
3. Pokud nemáte žádnou zkušenost, asi opravdu si nejprve buď půjčit, nebo koupit takový, který se dá po nabytí zkušeností a utvoření si názoru třeba po 2 letech prodat a koupit přesně ten "na míru"
4. Jestli palandy ano/ne, je to otázkou názoru. Máte dost velký věkový rozdíl, takže by to spíš k tomu směřovalo, ale starší dítko může čas spát na rozkládací sestavě a mimčo stejně s rodiči.
Nevím, jak u ostatních značek, Hobby má oddělitelnou přední ložnici přepážkou. Já jsem měl model 400, kterým jsme začínali a bohatě stačil, teď jsou děti starší a máme i větší auto, takže už doma parkuje 460, která nám nabízí trochu větší prostor. A tu 400 od nás koupila rodina, která měla palanďák a právě ty palandy byly velmi stísněné - takže pozor, hlavně u menších karavanů.
5. Pokud už se jedná o Hobby a výše uvedený odkaz, tak 450 je rozložením podle mě velmi dobrá, bral bych jí, ale podlehl jsem ženě, která se zamilovala do 460.
6. 450 z odkazu nee, ale asi jsem hodně náročný, já ji osobně prolézal a byl tam nějaký trabl, tuším, že byl škráblý vpravo vzadu a byla hnutá rohová lišta, zapatláno silikonem? nevím už přesně, je to měsíc, ale nebýt toho, asi bych ho tehdy koupil.
7. Velmi se zaměřit na stav boudy - zatečení, dále podvozek, ale to negarantuje nikdo, protože o tom dle mé zkušenosti dovozci v podstatě nevědí/nechtějí vědět a nekontrolují.

To je tak asi vše :) . Honza
Honza+Jitka+Iwik+Luky+HOBBYK
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 5 let
Já osobně bych zvolil co největší karavan jaký dovolí tažné auto a řidičské umění. Samozřejmě pro dobrou manipulaci jednoosu. My jsme s manželkou sami se dvěma óóóbrovskýma čivavama a někdy je nám 5tistovka malá. A důležité je také nechat nějakou finanční rezervu na výbavu, která vyjde také na pár tisíc korun. Hlavně to nechce koupi uspěchat protože jak tady psal přede mnou HONZAV1, 150k Kč není zase až tak vysoká částka pro koupi 10ti letého karavanu ve slušném stavu.
Přeji hodně štěstí při nákupu.
J
jirka jnČlen
Přidáno před 5 let
Do 150tis je tak karavan z let 1999 2000
D
Dany22Nováček
Přidáno před 5 let
Děkuji všem za rady.

Jen tedy doplním. U auta mám maximální bržďěné vozidlo 1400Kg. Zatím nevím zda mohu koupit například karavan o hmotnosti 1100/1500Kg. Jsem limitovaný skutečnou váhou karavanu v daný moment, nebo maximální váhou karavanu v techničáku?

Líbí se mi například karavan Hobby 560, který má zvlášť ložnici, palandy a jídelní stůl.

Hobby 450 posílaný v odkaze se mi líbí, ale právě ta představa neustálého uklízení ložnice a vytváření sezení mě trochu děsí. Možná že mě vyvedete z omylu, třeba to není takový problém.

Ještě dotaz ohledně koupě. Kde kupovat? ČR nebo Německo. Co dovozy z NL?

Děkuji
H
hugo 007Člen
Přidáno před 5 let
Jsi limitován max. v techničáku, nehledě na to že skutečná hmotnost bude ještě vyšší, budeš přetíženej jako všichni co jezdí s rodinou, proto bych nechal rezervu např karavan s max 1350 je už dost, když máš na kouli 1400 kg pokud je to kombi tak to jenom zhoršuje.
Zkušenost z rozkladu mám dobrou sezení jen na cestu a v kempu
jsme venku nebo přestanu, v minulosti jsem měl taky palandy
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 5 let
Legislativa
Jaký přívěsný vozík mohu táhnout za svým vozidlem?
Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorie O1
a O2 platí, že okamžitá hmotnost přívěsů těchto kategorií nesmí překročit
povolenou hmotnost, která je stanovená výrobcem a je uvedena v „malém
technickém průkazu“ tažného motorového vozidla. (Okamžitou hmotností se
rozumí hmotnost přívěsu + hmotnost nákladu)
Poznámka: Úplné znění viz Vyhláška č.283/2009 Sb.
Mohu zapojit za auto přívěs, který má vyšší hmotnost než je
maximální povolená hmotnost tažného vozidla?
Ano smím, ale okamžitá hmotnost nesmí překročit maximální povolenou
hmotnost tažného vozidla. Např. pokud je maximální povolená hmotnost
vleku 750kg, ale auto může táhnout nejvýše 400kg, mohu přívěs zapojit,
ale okamžitá hmotnost nesmí překročit 400kg. Rovněž by ale povolená
hmotnost tažného vozidla měla být vyšší než maximální povolená hmotnost
přívěsného vozíku.
Poznámka: Úplné znění viz informační dokument Ministerstva dopravy
článek 56 odst.7 verze platná od 1.5.2003 vztahující se k zákonu č.56/2001
Sb.
Jaký přívěs mohu táhnout za autem, pokud jsem držitelem
řidičského oprávnění sk. B?
Mohu táhnout přívěs do celkové hmotnosti soupravy (auto + vlek) 3 500kg.
Poznámka: Úplné znění viz §80 a §81 zákona č.361/2000 Sb platné od
1.1.2015.
Jaké řidičské oprávnění potřebuji k tomu, abych mohl řídit jízdní
soupravu o celkové hmotnosti vyšší než 3500kg?
Pokud potřebuji řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost převyšuje 3
500kg, musím si doplnit řidičské oprávnění o skupinu E.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
M
Miroslav6Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Legislativa
Jaký přívěsný vozík mohu táhnout za svým vozidlem?
Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorie O1
a O2 platí, že okamžitá hmotnost přívěsů těchto kategorií nesmí překročit
povolenou hmotnost, která je stanovená výrobcem a je uvedena v „malém
technickém průkazu“ tažného motorového vozidla. (Okamžitou hmotností se
rozumí hmotnost přívěsu + hmotnost nákladu)
Poznámka: Úplné znění viz Vyhláška č.283/2009 Sb.
Mohu zapojit za auto přívěs, který má vyšší hmotnost než je
maximální povolená hmotnost tažného vozidla?
Ano smím, ale okamžitá hmotnost nesmí překročit maximální povolenou
hmotnost tažného vozidla. Např. pokud je maximální povolená hmotnost
vleku 750kg, ale auto může táhnout nejvýše 400kg, mohu přívěs zapojit,
ale okamžitá hmotnost nesmí překročit 400kg. Rovněž by ale povolená
hmotnost tažného vozidla měla být vyšší než maximální povolená hmotnost
přívěsného vozíku.
Poznámka: Úplné znění viz informační dokument Ministerstva dopravy
článek 56 odst.7 verze platná od 1.5.2003 vztahující se k zákonu č.56/2001
Sb.
Jaký přívěs mohu táhnout za autem, pokud jsem držitelem
řidičského oprávnění sk. B?
Mohu táhnout přívěs do celkové hmotnosti soupravy (auto + vlek) 3 500kg.
Poznámka: Úplné znění viz §80 a §81 zákona č.361/2000 Sb platné od
1.1.2015.
Jaké řidičské oprávnění potřebuji k tomu, abych mohl řídit jízdní
soupravu o celkové hmotnosti vyšší než 3500kg?
Pokud potřebuji řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost převyšuje 3
500kg, musím si doplnit řidičské oprávnění o skupinu E.


Jen upřesním : B+ kód B96 je na soupravu do 4250kg nad tuto váhu B+E
Míra a Zuzka
MB W251 Adria Adora 482 LU
HONZAV1HONZAV1Člen
Přidáno před 5 let
Dvě věci:
1. Ano, hmotnosti popsány výše správně, ale na cestování delší než do nejbližšího města s přívěsem na maximální povolené hmotnosti tažného nee. Jistě mi tu bude řada kolegů oponovat, ale pokud s tou soupravou chci jezdit dál, jak tazatel píše, tak to rozhodně nebude o pohodě - já mám 2T, 1400kg u nového přívěsu beru jako maximum pro pohodovou jízdu třeba do Chorvatska.
2.U většiny přívěsů není nic jednoduššího, než připravit "druhé" spaní, je to otázka desítek sekund až jednotek minut dle šikovnosti - U Hobby si to dělaly mé děti sami. Znova opakuji, pokud se nejedná o velký karavan, tak kóje bývá max 50cm šířka, výška často tak, že se tam ani desetileté dítě neposadí, někdy nebývá délka větší než 180cm, což limituje spaní opravdu jen pro děti a z kóje není úniku, není kam "přetékat". Takže pokud palandy, tak řádně vyzkoušet a myslet i na budoucnost.

Honza
Honza+Jitka+Iwik+Luky+HOBBYK
haskyhaskyČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

HONZAV1 napsal:

Dvě věci:
1. Ano, hmotnosti popsány výše správně, ale na cestování delší než do nejbližšího města s přívěsem na maximální povolené hmotnosti tažného nee. Jistě mi tu bude řada kolegů oponovat, ale pokud s tou soupravou chci jezdit dál, jak tazatel píše, tak to rozhodně nebude o pohodě - já mám 2T, 1400kg u nového přívěsu beru jako maximum pro pohodovou jízdu třeba do Chorvatska.
2.U většiny přívěsů není nic jednoduššího, než připravit "druhé" spaní, je to otázka desítek sekund až jednotek minut dle šikovnosti - U Hobby si to dělaly mé děti sami. Znova opakuji, pokud se nejedná o velký karavan, tak kóje bývá max 50cm šířka, výška často tak, že se tam ani desetileté dítě neposadí, někdy nebývá délka větší než 180cm, což limituje spaní opravdu jen pro děti a z kóje není úniku, není kam "přetékat". Takže pokud palandy, tak řádně vyzkoušet a myslet i na budoucnost.

Honza


Oponovat nebudu.Karavan tahám dodávkama,tak že to jsem vždy pod limitem auta.Ale ve firmě hodně moc často tahám krytý vlek,a to jsem na hranici 2 tun co má dodávka.Cesta je vždy na jeden zátah, 3 až 4 x měsíčně(Ústí-Ostrava a zpět-cca.1 000 Km)a problém v maximálce nevidím.Jen tak ze zvědavosti - jaký v tom vidíš problém?
Hasky
HONZAV1HONZAV1Člen
Přidáno před 5 let
Řekl bych, že tahat dodávkou a možná naloženou dodávkou přívěs byť těžší, je trošku něco jiného, než za osobní auto zapojit vlek o 40 cm širší, o metr vyšší a nějaký metr delší, než vlastní auto. Dodávka je obecně trochu jinak stavěná a ano vyzkoušel jsem si a mohu souhlasit, tazatel ale dodávku nemá. Nevím, prostě necítím se s osobákem komfortně (možná jsem pouze citlivý), pokud se mnou přívěs trhá více, než je nutno. S lafetou jezdím taky až na max. zatížení ( a už jsem několikrát táhl i 2-2,5T za Octávkou s koulí na 1600kg nicméně tam pak strašně závisí, jestli vezu osobák, nebo třeba Berlingo.
Vůbec se ovšem nebavím výkonu tažného vozu, to už je na každém soudruhovi, jak si ho trápí, případně kolik kvaltů dolů musí v kopcích jít. ( já třeba při cestě do Chorvatska v kopcích často předjíždím obytky, které mě na rovinách a z kopce předjíždějí, a v kopci jim dojde dech, já prostě jedu tempomat 100 na 5° - 6°je trápení motoru- a pouze v jednom kopci dávám 4°, kdy už cítím dunění motoru, byť ukazatel hlásí hrdou 5)
Dalším faktorem je, po jakých komunikacích se jezdí, dálnice jsou samozřejmě míň problémové, než naše uskákané okresky.
Takže asi tak. Jak jsem psal, je to každého věc a pokud mohu na tento fakt upozornit, upozornil jsem dle zkušeností, obzvláště někoho, kdo zřejmě s karavanem moc nenajel a hned by chtěl zapřahat karavan skoro těžší, než umožňuje tažné. Honza
Honza+Jitka+Iwik+Luky+HOBBYK
JardaK2JardaK2Člen
Přidáno před 5 let
Na poprvé nepočítej že koupíš karavan na 100% pokud jsi karavan nikdy neměl. Zvol variantu půjčovny, ale tam si navykneš na celkem moderní (novější) kousky vybavené různými vychytávkami apod. a pak když budeš chtít podobný koupit tak to nebude za 150tis ale cca za dvou násobek. Nebo vem něco staršího levnějšího natom si to vyzkoušíš ujasníš a pak vyměníš. Jinak já se pro palandy rozhodl také a super zejména uspořádání ze středovým sezením je perfektní máš 4 postele na kterých se vyspíš a ještě sezení na kterém se dá také spát. Pro nás skladací spaní byl opruz a bolavé záda. Když jsem loni vybíral tak slušné palandy jsou tak od 480-tek výš což pokud máš limit 1400kg je dost nahraně. Pokud nemáš karavan s rozšířenou max. hmotností tak na 99% vždy o něco přeložíš a nelze to srovnávat s malým vozíkem, který ikdyž přeložíš tak to dáš.
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
H
hugo 007Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Legislativa
Jaký přívěsný vozík mohu táhnout za svým vozidlem?
Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorie O1
a O2 platí, že okamžitá hmotnost přívěsů těchto kategorií nesmí překročit
povolenou hmotnost, která je stanovená výrobcem a je uvedena v „malém
technickém průkazu“ tažného motorového vozidla. (Okamžitou hmotností se
rozumí hmotnost přívěsu + hmotnost nákladu)
Poznámka: Úplné znění viz Vyhláška č.283/2009 Sb.
Mohu zapojit za auto přívěs, který má vyšší hmotnost než je
maximální povolená hmotnost tažného vozidla?
Ano smím, ale okamžitá hmotnost nesmí překročit maximální povolenou
hmotnost tažného vozidla. Např. pokud je maximální povolená hmotnost
vleku 750kg, ale auto může táhnout nejvýše 400kg, mohu přívěs zapojit,
ale okamžitá hmotnost nesmí překročit 400kg. Rovněž by ale povolená
hmotnost tažného vozidla měla být vyšší než maximální povolená hmotnost
přívěsného vozíku.
Poznámka: Úplné znění viz informační dokument Ministerstva dopravy
článek 56 odst.7 verze platná od 1.5.2003 vztahující se k zákonu č.56/2001
Sb.
Jaký přívěs mohu táhnout za autem, pokud jsem držitelem
řidičského oprávnění sk. B?
Mohu táhnout přívěs do celkové hmotnosti soupravy (auto + vlek) 3 500kg.
Poznámka: Úplné znění viz §80 a §81 zákona č.361/2000 Sb platné od
1.1.2015.
Jaké řidičské oprávnění potřebuji k tomu, abych mohl řídit jízdní
soupravu o celkové hmotnosti vyšší než 3500kg?
Pokud potřebuji řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost převyšuje 3
500kg, musím si doplnit řidičské oprávnění o skupinu E.

Moc pěkné slohové cvičení, ve skutečnosti pojednává o doložnosti nákladového vozíku- můžu
naložit více či méně.
My se bavíme o karavanu, který má stálou hmotnost, vždy vyšší než povolená-reálně.
Pro mne je priorita zdraví rodiny a nehodlám si sním zahrávat.
V zahraničí mají policisté v každém autě váhy, které rádi vytáhnou,
a vím z vlastní zkušenosti jak dokáže být souprava nestabilní, proto bych nováčkovi
nestrkal paskvily našich zákonodárců. Stačí použít obyčejný selský rozum.
Jde o zdraví nás všech na silnici.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

hugo 007 napsal:

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Legislativa
Jaký přívěsný vozík mohu táhnout za svým vozidlem?
Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorie O1
a O2 platí, že okamžitá hmotnost přívěsů těchto kategorií nesmí překročit
povolenou hmotnost, která je stanovená výrobcem a je uvedena v „malém
technickém průkazu“ tažného motorového vozidla. (Okamžitou hmotností se
rozumí hmotnost přívěsu + hmotnost nákladu)
Poznámka: Úplné znění viz Vyhláška č.283/2009 Sb.
Mohu zapojit za auto přívěs, který má vyšší hmotnost než je
maximální povolená hmotnost tažného vozidla?
Ano smím, ale okamžitá hmotnost nesmí překročit maximální povolenou
hmotnost tažného vozidla. Např. pokud je maximální povolená hmotnost
vleku 750kg, ale auto může táhnout nejvýše 400kg, mohu přívěs zapojit,
ale okamžitá hmotnost nesmí překročit 400kg. Rovněž by ale povolená
hmotnost tažného vozidla měla být vyšší než maximální povolená hmotnost
přívěsného vozíku.
Poznámka: Úplné znění viz informační dokument Ministerstva dopravy
článek 56 odst.7 verze platná od 1.5.2003 vztahující se k zákonu č.56/2001
Sb.
Jaký přívěs mohu táhnout za autem, pokud jsem držitelem
řidičského oprávnění sk. B?
Mohu táhnout přívěs do celkové hmotnosti soupravy (auto + vlek) 3 500kg.
Poznámka: Úplné znění viz §80 a §81 zákona č.361/2000 Sb platné od
1.1.2015.
Jaké řidičské oprávnění potřebuji k tomu, abych mohl řídit jízdní
soupravu o celkové hmotnosti vyšší než 3500kg?
Pokud potřebuji řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost převyšuje 3
500kg, musím si doplnit řidičské oprávnění o skupinu E.

Moc pěkné slohové cvičení, ve skutečnosti pojednává o doložnosti nákladového vozíku- můžu
naložit více či méně.
My se bavíme o karavanu, který má stálou hmotnost, vždy vyšší než povolená-reálně.
Pro mne je priorita zdraví rodiny a nehodlám si sním zahrávat.
V zahraničí mají policisté v každém autě váhy, které rádi vytáhnou,
a vím z vlastní zkušenosti jak dokáže být souprava nestabilní, proto bych nováčkovi
nestrkal paskvily našich zákonodárců. Stačí použít obyčejný selský rozum.
Jde o zdraví nás všech na silnici.


Slohove cviceni mozna dobre, jen neni moje, to jsem zkopiroval z jedne obdrzene nabidky.
Nicmene se zaklada na pravde a je jedno o jaky prives se jedna. A mozna jednou objevis, ze je cela rada obytnych privesu, co dostatecnou doloznost maji, coz se z tve reakce obavam, neni tvuj pripad. Nelze to ale zevseobecnovat a delat tady bubaky. A pokud mi nekdo proda neco, co neodpovida deklarovanym parametrum, je namet na jine tema. Ale abych tvoji myslenku nedehonestoval totalne, rada pro novacky bude: pred koupi vazte. A pak take pred prvnimi vyjezdy, at vite, co si muzete dovolit nalozit.

.

.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
haskyhaskyČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

HONZAV1 napsal:

Řekl bych, že tahat dodávkou a možná naloženou dodávkou přívěs byť těžší, je trošku něco jiného, než za osobní auto zapojit vlek o 40 cm širší, o metr vyšší a nějaký metr delší, než vlastní auto. Dodávka je obecně trochu jinak stavěná a ano vyzkoušel jsem si a mohu souhlasit, tazatel ale dodávku nemá. Nevím, prostě necítím se s osobákem komfortně (možná jsem pouze citlivý), pokud se mnou přívěs trhá více, než je nutno. S lafetou jezdím taky až na max. zatížení ( a už jsem několikrát táhl i 2-2,5T za Octávkou s koulí na 1600kg nicméně tam pak strašně závisí, jestli vezu osobák, nebo třeba Berlingo.
Vůbec se ovšem nebavím výkonu tažného vozu, to už je na každém soudruhovi, jak si ho trápí, případně kolik kvaltů dolů musí v kopcích jít. ( já třeba při cestě do Chorvatska v kopcích často předjíždím obytky, které mě na rovinách a z kopce předjíždějí, a v kopci jim dojde dech, já prostě jedu tempomat 100 na 5° - 6°je trápení motoru- a pouze v jednom kopci dávám 4°, kdy už cítím dunění motoru, byť ukazatel hlásí hrdou 5)
Dalším faktorem je, po jakých komunikacích se jezdí, dálnice jsou samozřejmě míň problémové, než naše uskákané okresky.
Takže asi tak. Jak jsem psal, je to každého věc a pokud mohu na tento fakt upozornit, upozornil jsem dle zkušeností, obzvláště někoho, kdo zřejmě s karavanem moc nenajel a hned by chtěl zapřahat karavan skoro těžší, než umožňuje tažné. Honza


Tahal jsem i Octávií,na hraně doložnosti,spíše i více a řekl bych že celkem pohoda.Vždyť 90% Evropy tahá osobákama a ............Mluvím samozřejmě jen za sebe - maximální váhy,při troše opatrnosti bych se nebál ani osobákem.
Hasky
Upravil hasky dne 09.10.2018 20:19, před 5 let
H
hugo 007Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Citovat

hugo 007 napsal:

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Legislativa
Jaký přívěsný vozík mohu táhnout za svým vozidlem?
Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorie O1
a O2 platí, že okamžitá hmotnost přívěsů těchto kategorií nesmí překročit
povolenou hmotnost, která je stanovená výrobcem a je uvedena v „malém
technickém průkazu“ tažného motorového vozidla. (Okamžitou hmotností se
rozumí hmotnost přívěsu + hmotnost nákladu)
Poznámka: Úplné znění viz Vyhláška č.283/2009 Sb.
Mohu zapojit za auto přívěs, který má vyšší hmotnost než je
maximální povolená hmotnost tažného vozidla?
Ano smím, ale okamžitá hmotnost nesmí překročit maximální povolenou
hmotnost tažného vozidla. Např. pokud je maximální povolená hmotnost
vleku 750kg, ale auto může táhnout nejvýše 400kg, mohu přívěs zapojit,
ale okamžitá hmotnost nesmí překročit 400kg. Rovněž by ale povolená
hmotnost tažného vozidla měla být vyšší než maximální povolená hmotnost
přívěsného vozíku.
Poznámka: Úplné znění viz informační dokument Ministerstva dopravy
článek 56 odst.7 verze platná od 1.5.2003 vztahující se k zákonu č.56/2001
Sb.
Jaký přívěs mohu táhnout za autem, pokud jsem držitelem
řidičského oprávnění sk. B?
Mohu táhnout přívěs do celkové hmotnosti soupravy (auto + vlek) 3 500kg.
Poznámka: Úplné znění viz §80 a §81 zákona č.361/2000 Sb platné od
1.1.2015.
Jaké řidičské oprávnění potřebuji k tomu, abych mohl řídit jízdní
soupravu o celkové hmotnosti vyšší než 3500kg?
Pokud potřebuji řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost převyšuje 3
500kg, musím si doplnit řidičské oprávnění o skupinu E.

Moc pěkné slohové cvičení, ve skutečnosti pojednává o doložnosti nákladového vozíku- můžu
naložit více či méně.
My se bavíme o karavanu, který má stálou hmotnost, vždy vyšší než povolená-reálně.
Pro mne je priorita zdraví rodiny a nehodlám si sním zahrávat.
V zahraničí mají policisté v každém autě váhy, které rádi vytáhnou,
a vím z vlastní zkušenosti jak dokáže být souprava nestabilní, proto bych nováčkovi
nestrkal paskvily našich zákonodárců. Stačí použít obyčejný selský rozum.
Jde o zdraví nás všech na silnici.


Slohove cviceni mozna dobre, jen neni moje, to jsem zkopiroval z jedne obdrzene nabidky.
Nicmene se zaklada na pravde a je jedno o jaky prives se jedna. A mozna jednou objevis, ze je cela rada obytnych privesu, co dostatecnou doloznost maji, coz se z tve reakce obavam, neni tvuj pripad. Nelze to ale zevseobecnovat a delat tady bubaky. A pokud mi nekdo proda neco, co neodpovida deklarovanym parametrum, je namet na jine tema. Ale abych tvoji myslenku nedehonestoval totalne, rada pro novacky bude: pred koupi vazte. A pak take pred prvnimi vyjezdy, at vite, co si muzete dovolit nalozit.
Tvůj problém je v tom, že jezdíš ve dvou, pak nemůžeš chápat 4členou rodinu, o jaké doložnosti chceš u přívěsu mluvit 250kg, kolik je stan ,nábytek , nádobí, to jsou nějací bubáci?
Já radím rodině, až budu v důchodu, taky nebudu mít s váhou problém.
A jezdil jsi vůbec někdy s karavanem ?

.

.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,030,948 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19803 sekund | Průměrně za: 0.19803 (0) sekund | Dotazy: 140 | Použitá paměť: 2.39MB/4MB