PalmosČlen Přidáno
před 6 letAhojte,
mam nasledovny problem a rad by som poznal vas nazor na to.
Obytne auto Itineo - podvozok Fiat Ducato Multijet 150k, r.v. 2016.
Prvy servis - februar 2017, cca 15 000km - vymena oleja.
Druhy servis - januar 2018, cca 30 500km - vymena oleja.
Momentalne mam najazdene cca 46 500km.
Potialto vsetko v poriadku, olej som nekontroloval, "vsak mam nove auto". Cez vikend sa vraciam z vyjazdu a pocitac v aute mi pise, ze skontrokluj olej, nizka hladina. Vytiahol som mierku a ups - sucha.
Rano som teda vystartoval do servisu, vyspovedal som technika, tvrdil, ze tam dali 6,5l oleja a mam si kupit liter oleja a trocha tam doliat, ze to je normalne, takto velke auto musi zrat trochu oleja a liter mi musi bohate stacit na doliatie.
Nestalo sa tak. Dolial som liter - mierka stale sucha, dolial som potom este dalsie dva litre a mierka ukazuje stred medzi min a max.
A teraz otazky:
1. je takyto deficit (3l) normalny? Co sa mohlo stat? Kde je chybajuci olej? Ziaden unik som nezaznamenal, stojim na jednom mieste a na zemi ani kvapka. V prirucke pisu, ze napln oleja aj s filtrom je 5,9l.
2. kedze servis uz bol zatvoreny a zajtra musi auto odist na cca 500km dlhu cestu, tak som zvysne dva litre dokupil na OMV pumpe. Bol to olej 5W-30 (ako ten co mi dali vo Fiate) akurat namiesto specifikacie ACEA C2 ma specifikaciu ACEA C3. Moze byt z toho nejaky problem? Netusim co znamena ta specifikacia. Po navrate planujem dat auto do servisu na vymenu oleja.
Dakujem za vase nazory.
RobertČlen Přidáno
před 6 letUž bych nedoléval, 500km není moc a když to cestou zkontroluješ, bude to v pohodě. Ty 2l povezeš sebou jen do rezervy, když ho stejně chceš měnit.
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
U těhlech novejch lehkoběžnej olejů 0-5W-30 ACEA C2 není spotřeba 20% olejové náplně na 10000Km skutečně nic vyjímečného, bohužel, pokrok prostě nazastavíš:D
Je to znát především když motor pracuje pro něj v né úplně ideálním režimu, typicky je to delší jízda ve vysokých otáčkách po dálnici (u obytky velmi častá)
Když tam naleješ ACEA C3 tak by se nemělo nic stát, jenom přijdeš o výhody ACEA C2, nižší tření=nižší spotřeba=nižší emise, je to jedinej důvod proč se tyhle oleje používají.
Aluman ti to vysvětlil ,jen bych podotkl že to máš asi 3litr obsah a ten si vezme více oleje . Ja mám 2.3litr a po 20tis. km bylo na měrce oleje ještě v polovině -u nového vozu ale každý motor je jiný některý si vezme i více od počátku jiný zase ne . Je nutné si stav oleje i průběžně kontrolovat a NESPOLÉHAT že mám nový vůz a vše je vyměněno , toto může udělat jen nezkušený řidič - nejsi sám .
Takže to co se tradovalo ,Co naleju ,to vypustím,u dobrého motoru-nežere olej, tak to už nebude platit(u nových motorů)??To aby kontroloval stav oleje i během delší jízdy.Mám najeto skoro 290 tis km a olej to nežere vůbec.3 l při druhé výměně oleje se mně zdá trochu moc.
Zažil jsem několikrát, že v servisu a bohužel i značkovém, výměnu oleje naúčtují ale neprovedou. Takže pokud jsi teoreticky najel 46 tisíc km na jednu náplň oleje, je to co do spotřeby minimální úbytek. A jestli olej měnili, tak ať ho vypustili spodem, nebo odsáli, vždy něco v motoru zbyde.
Takže tvrzení technika, že do motoru s max 5,9l náplní nalil 6,5 litru je přinejmenším divné.
Doporučoval bych ti před další návštěvou servisu poznamenat si výšku oleje na měrce a na olejový filtr si udělat nenápadnou značku.
Určitě se nechci dotknout všech poctivých servisáků, ale i zde platí důvěřuj ale prověřuj.
Vlasta
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letPo poctivém vykapání ohřátého oleje činí náplň u mé 2.3 6,5 l.
Dávám Elf Evo Full Tech 5W30 ACEA C4 , po 10 tis. bez spotřeby oleje
a bez dolití do výměny to bylo i v předchozím Ducatu 3.0.
Jinak stav oleje sleduješ i na displeji přístrojové desky.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
jarous350Člen Přidáno
před 6 letNebo olej vyměnili, ale nalili tam jen 3 litry. To, že teď technik tvrdí 6,5l, není relevantní informace.
A. Měnit olej sám
B. Pokud mění servis, důkladně všechno zkontrolovat (dotažení, úniky, čistotu oleje).
No a samozřejmě průběžně hladinu kontrolovat. Pokud je to auto nové (=nevím, jak se motor povedl vyrobit), tak obzvášť.
Už jsem viděl olejovej filtr z Fiesty ve Fordu Explorer. Výsledkem bylo roztržení filtru na dálnici, okamžitý únik veškerého oleje a přidřený motor.
Taky jsem viděl motor z Peugeot 307, který zcela nový bral 0,8 litru / 1000km. Během záruční doby servis tvrdil, že to je v limitu, po záruční době nabídl opravu.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
PalmosČlen Přidáno
před 6 letDakujem vsetkym za odpovede.
Zistil som, ze napriek 30 rocnej praxi na vsetkom co ma kolesa, som asi naozaj neskuseny. Zil som v tom, ze casy skodoviek z osemdesiatych rokov, ked bolo treba stale kontrolovat olej su davno prec. Vsetky novsie auta mi doteraz pri pravidelnej vymene oleja po 15 000km vzdy vydrzali a chybalo tam maximalne pol litra - liter oleja. Nikdy som sa nestretol s tym, ze by nove auto zozralo 3 litre oleja za 15 000km.
A stale sa s tym neviem uplne zmierit. Pre upresnenie - prirucka uvadza objem oleja aj s filtrom 5,9l pre moj motor 2,3l 150k. (Herman - mylis sa, pre 3l motor prirucka uvadza objem oleja 9l, nie ako pises 5,9l) Cize to je ubytok 50% oleja za 15 000 km.
Jedine, ze tam nebolo naozaj tych 6,5 litra ako tvrdia v servise. No nic, uz na to asi teraz nepridem. Dam vymenit olej v servise kam chodim s autami uz 20 rokov a plne im doverujem a potom to budem sledovat.
JiPe - Aluman ma pravdu, predpisany olej je 5W-30 ACEA C2. Neviem sice co to znamena ;), ale takto to uvadza vyrobca. Aluman sa evidentne vyzna, tak nam mozno prezradi viac :).. A k tej kontrole oleja na displeji - tak touto vymozenostou ma vyrobca neobdaril, co je skoda, lebo som prisiel na to, ze sa nieco deje az ked mi zacalo v zakrute vypisovat, ze mam skontrolovat hladinu oleja. A rozmyslam preco je to nastavene tak, ze to pise az ked chyba polovica naplne? Nemohlo sa nieco stat motoru, ked mu chybali tri litre oleja?
Dakujem este raz vsetkym za diskusiu a pekny vecer prajem..
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letCitovat
Aluman napsal:
[quote]JiPe Highlanders napsal:
Po poctivém vykapání ohřátého oleje činí náplň u mé 2.3 6,5 l.
Dávám Elf Evo Full Tech 5W30 ACEA C4 , po 10 tis. bez spotřeby oleje
a bez dolití do výměny to bylo i v předchozím Ducatu 3.0.
Jinak stav oleje sleduješ i na displeji přístrojové desky.
Ahoj, 5W-30 ACEA C4 je úplně jiný olej než 5W-30 ACEA C2. Máš relativné nové auto, předpokládám z DPF, seš si jistej, že je výrobcem u tvého auta předepsaný olej 5W30 ACEA C4?
Ahoj, ano auto je zánovní E6 s dpf. Ten olej co jsem dal není výrobcem předepsaný. Fiat doporučuje Selenii 5W30 ACEA C2 , ale vyšší výkonostní klasifikace je lepší.
.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
pachtaČlen Přidáno
před 6 letŽlutá kontrolka hlásí pouze pokles hladiny oleje nikoliv tlaku tu hlásí červená kontrolka.Počítač hlásí kontrolu oleje když hladina klesne zhruba na polovinu mezi ryskami MAX a MIN a to platí pro všechny typy aut se snímačem hladiny oleje.Pro Palmose to, že technik řekl 1L stačí měl pravdu v případě,že signalizace oleje je OK a při úbytku oleje 3L na 15 000km bych byl velice ostražitý protože normální to není. 0.5L je OK, 1.L dobré, ale3.L ?????