SapukiČlen Přidáno
před 7 letMusím se podělit s historkou, kterou mi brácha vyprávěl. Se svým BMW jel do Itálie na dovolenou a na dálnici v Německu zjistil, že má píchlou pneu. Než zastavil, pneu zničil. Nasadil tedy dojezdovou galusku a jel do nejbližšího města. Byla sobota před polednem a tak byl rád, že sehnal otevřený pneuservis. Stejný druh jeho pneumatiky neměli, tak chtěl dvě stejné, aby byla shoda na jedné nápravě. Vzali si od něho techničák a řekli, že v Německu musí být všechny čtyři pneu stejné podle TP a nic jiného nesmějí namontovat. Tak musel koupit čtyři pneu nové a tři zánovní tam nechal a ještě zaplatil za likvidaci. Vypadá to, že nastala realita absolutní korektnosti. :o
Martin MrakČlen Přidáno
před 7 letPřipadá mě, že se nechal opít rohlíkem. Šmejdi využily toho, že je pán v nesnázích.
Není nad plnohodnotnou reservu.
Martin
Facebook- Martin Havelka
To bude asi lepší sebou velkej techničák nevozit a nechat si namontovat pneu na ráfek, nikoliv na auto. :-)
SapukiČlen Přidáno
před 7 letStačil jim malej techničák a plnohodnotná rezerva se mu tam nevejde. Taky jsem si říkal, že měl jít jen s jednou pneumatikou.
bleriot11Člen Přidáno
před 7 letTechničák bych z ruky nedal,jedině policii.Jel bych to jinýho servisu a tam donesl ráfek a koupil jakoukoli jinou gumu.Nevím jaké tam mají zákony,ale myslím ,že ho pěkně natáhli.
Franta REZACČlen Přidáno
před 7 letJinak nesmysl. Za obutí odpovídá řidič. Kdyby tam chtěl traktorku, tak to prodejci může být jedno.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
SapukiČlen Přidáno
před 7 letto mstr.
Díky, už jsem mu přeposlal odkaz. Bude mít asi radost:-) Ale pršelo, v autě dvě děti a před polednem, tak to nechtěl zdlouhavě řešit. Alespoň jsme se poučili my. :)
leosmalikČlen Přidáno
před 7 letCitovat
kraken napsal:
Citovat
SignBoss napsal:
Kdyby tam chtěl traktorku, tak to prodejci může být jedno.
To není tak docela pravda.
Pokud mu namontují na vozidlo nevyhovující díl, odpovědnost za tuto montáž nese servis.
Samozřejmě nadále platí že řidič ...
Svatá pravda,
A ten servis v CZ to může stát až půl mil. pokutu.!A v Německu to bude podobné, páč jsme Unie!c
Omlouvám se za špatnou kopii.Kdyby to opravdu nešlo přečíst,udělám lepší kopii.
Leoš
Leoš,Petra,Laura (11),
BMW X5 + Burstner Trecento 540TL
leosmalik Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Když jsem v Poreči nechával lepit defekt na Micheline M+S a potom chtěl nafoukal pneu na 5 atm, mechanik to naprosto razantně odmítl s tím,že tato pneu může být hustena max. Na 4,5. Říkal jsem mu,že je na 5 hustim běžné,že je to na moje riziko,ale vůbec nediskutoval, říkal že ani nemůže....
Bylo to asi před 3 lety, možná už něco podobného v Chorvatsku platilo i tehdy...
Na každé pneumatice jsou uvedeny všechny možné údaje, i co se max. tlaku týče. Samozřejmě pokud se jedná jen o pneu "C", tak tam je asi ta hranice 4,5, avšak na Camperech je 5,5.
krakenČlen Přidáno
před 7 letnapř 225/75 R16C Conti VanContact VanContact Camper má 5,5 , co jsem dohledal
Upravil kraken dne 17.10.2017 20:18,
před 7 letVlasta1Člen Přidáno
před 7 letjak u zimních tak letních pneu foukám už u druhého auta standartně 4,7 i když výrobce obou ( Bürstner a LMC uvádějí 5,5 ). Auto tolik nedrncá a rychlejší opotřebení - nájezd nepozoruji.
Na 5,5 foukám jen při dlouhých přesunech po dálnici.
16 na 5,5 jsou,ale 15 jsem nikde nenašel
copyČlen Přidáno
před 7 letLen by som chcel podotknúť - v Nemecku je síce jednanie v servisoch, pneuservisoch, STK atď. podstatne lepšie ako na Slovensku alebo v ČR, áno, sú príjemnejší, viac sa usmievajú, ponúknu vám napríklad kávu či časopisy počas čakania, majú väčšinou príjemnejšie priestory čakárne..
Ale potom ide auto do servisu, kde sú dvaja mechanici, Hassan a Dragan (zovšeobecňujem, samozrejme), a sú to takí istí lempli, ako sa vyskytujú aj u nás. To by som vám vedel porozprávať story.
Napríklad, ako mi po výmene oleja v aute odletel za jazdy na diaľnici spodný kryt motora (v noci, práve v zúženom úseku a pri predbiehaní kamiona, od preľaknutia som následne v panike trafil bokom do zvodidla), a nakoniec pri reklamácii v servise už sa žiadne veľké zdvorilosti od majiteľa servisu nekonali, ale nakoniec to skončilo krikom a súdnymi žalobami jeden na druhého.. z ktorých nakoniec aj tak žiadny výsledok nebol.
Takže ružové okuliare z očí dole, neposudzujem podľa jediného prípadu, niečo som zažil ja a mnoho susedia. Ani v Nemecku som už potom nechodil do servisu, kde by ma nepustili priamo k autu na zdviháku.
Seamen- dál jsi odkaz na letní pneu, já marně hledám zimní... (M+S nejsou zimní)