SadyČlen Přidáno
před 6 letKdo z Vás má s těmito tlumiči na vašich karavanech zkušenosti? Poznali jste nějaký rozdíl a má tedy smysl do toho investovat? Díky za každý poznatek.
Nissan Pathfinder + Abbey Aventura 318
Gdysi Bohouš (Wartburg 353W) + Wenzel
Ahoj. Trochu nerozumím otázce. Rozdíl mezi starými a novými tlumiči?
SadyČlen Přidáno
před 6 letCitovat
1779 napsal:
Ahoj. Trochu nerozumím otázce. Rozdíl mezi starými a novými tlumiči?
Má otázka byla, zda má smysl investovat do koupi těchto přídavných tlumičů. Standardně karavany (obytné přívěsy) s AL-KO podvozkem nemají žádné tlumiče, pouze torzní tyč a tlumící gumy. Tyto tlumiče se dodatečně montují. Cena není závratná a ani ji neřeším, jen se ptám, jestli si je někdo dodatečně namontoval, a jestli poznal nějaký rozdíl. I pokud by někdo řekl, že pocitově se mu zdá, že je karavan klidnější, tak bych do toho šel...!)
Nissan Pathfinder + Abbey Aventura 318
Gdysi Bohouš (Wartburg 353W) + Wenzel
Jana a Petr VČlen Přidáno
před 6 letStandardně karavany (obytné přívěsy) s AL-KO podvozkem nemají žádné tlumiče, pouze torzní tyč a tlumící gumy.
a na to že nejsou na AL-KO podvozkách standardně tlumiče jsi přišel kde?
DoskocilČlen Přidáno
před 6 letAhoj. Pardon, nemohu za to, ale já mám na svém karavanu TEC Weltbummler SEKA 500 max povol. hmotnost 1200 kg náprava AL-KO "V" dva tlumiče modré, tedy ty, které tam mají být. Na vyšší hmotnosti jsou pak tlumiče zelené. Čáo, Pepa
Ahoj,
omlouvám se, ale i já mám na svém karavanu Burstner Belcanto 455TS max. povol. hmotnost 1360kg náprava AL-KO "V" dva tlumiče zelené, tedy ty, které tam mají být Na nižší hmotnosti jsou pak tlumiče červené. Čáo, Míra
Míra a Zuzka
MB W251 Adria Adora 482 LU
Ahoj, tlumiče bych určitě doporučoval přidat.
červené - do 2000kg
modré - do 1350kg
zelené - do 900kg
dukeczČlen Přidáno
před 6 letAhoj, pokud chceš vidět rozdíl, půjč si normální vlek za auto bez tlumičů, nalož tam něco, projeď se a pak si půjč podobný vlek s tlumiči - ten rozdíl bude neuvěřitelný - ten bez tlumičů neustále poskakuje a přenáší se to na náklad. Větší výmol znamená, že náklad jde vzduchem a pak dopadne. S tlumiči se náklad ani nehne, jízda je úplně klidná, neposkakuje, neodskakuje.
Alko dělá červené, modré a zelené, dle zatížení.
Nové přívěsné vozíky (skříňové brzděné jednoosé) stejné konstrukce se prodávají standart 100 km/h, nebo 130 km/h s jinými tlumiči, ale netuším, jakými - resp. netuším, zda 100 jsou nějaké levější a 130 ty Alko. Nevíte někdo?
Upravil dukecz dne 05.02.2018 09:12,
před 6 letCitovat
Miroslav6 napsal:
Ahoj,
omlouvám se, ale i já mám na svém karavanu Burstner Belcanto 455TS max. povol. hmotnost 1360kg náprava AL-KO "V" dva tlumiče zelené, tedy ty, které tam mají být Na nižší hmotnosti jsou pak tlumiče červené. Čáo, Míra
To jsem teda napsal pěknou blbost. Po kontrole jsem zjistil, že mám červené.
Míra a Zuzka
MB W251 Adria Adora 482 LU
DavidFČlen Přidáno
před 6 lettaky mám z výroby červené :-) a je do 130km/h
Burstner Premio 495TK DoDo(2016) + Ford Tourneo Custom 2018 L1 96kW
SadyČlen Přidáno
před 6 letCitovat
Jana a Petr V napsal:
Standardně karavany (obytné přívěsy) s AL-KO podvozkem nemají žádné tlumiče, pouze torzní tyč a tlumící gumy.
a na to že nejsou na AL-KO podvozkách standardně tlumiče jsi přišel kde?
Stačí se podívat do historie diskusí o AL-KO nápravách zde na fóru a na polovinu karavanů v kempu, včetně mého.... proto se na to ptám.
Ono asi při konstrukční rychlosti do 80km/hod, což jsou všechny karavany v GB, tak tlumiče nejsou potřeba, při 100km/h a více je asi už dávají standardně.
Automatické sloučení 05.02.2018 17:07:
Citovat
hasky napsal:
Citovat
Sady napsal:
Citovat
1779 napsal:
Ahoj. Trochu nerozumím otázce. Rozdíl mezi starými a novými tlumiči?
Má otázka byla, zda má smysl investovat do koupi těchto přídavných tlumičů. Standardně karavany (obytné přívěsy) s AL-KO podvozkem nemají žádné tlumiče, pouze torzní tyč a tlumící gumy. Tyto tlumiče se dodatečně montují. Cena není závratná a ani ji neřeším, jen se ptám, jestli si je někdo dodatečně namontoval, a jestli poznal nějaký rozdíl. I pokud by někdo řekl, že pocitově se mu zdá, že je karavan klidnější, tak bych do toho šel...!)
Ano,rozdíl je znát.
Díky, už jsem je objednal. Tak potom sdělím mé pocity i pro zbytek lidí bez tlumičů.
Nissan Pathfinder + Abbey Aventura 318
Gdysi Bohouš (Wartburg 353W) + Wenzel
Upravil Sady dne 05.02.2018 18:07,
před 6 letHonza PalasekČlen Přidáno
před 6 letBudu se těšit na zkušenosti. Taky mám AL-KO podvozek bez tlumičů. Toto vlákno mě na ně trochu navedlo. Zatím jsem neměl potřebu se po něčem podobném shánět ani když se zapomenu a jedu 120. Karavan mám ale reálně trošku nad tunu a de iure 900kg...
anglický karavan Abi Globetrotter Jubilee + Citroen C5X7 2,0 HDI
Aha, nevěděl jsem, že jsou i karavany bez tlumičů.
Citovat
1779 napsal:
Aha, nevěděl jsem, že jsou i karavany bez tlumičů.
Ani já ne. I na přívěsném vozíku mám tlumiče a to je z roku 1984. Prostě člověk se pořád učí.
Míra a Zuzka
MB W251 Adria Adora 482 LU
SadyČlen Přidáno
před 6 letAhoj,
po cca 700km jízdy s tlumiči mohu všem co je nemají jen a jen doporučit. Karavan je stabilnější a když s ním přejedu nějakou nerovnost, tak ve zpětném zrcátku již nevidím takový ten dokmit z jedné strany na druhou. Karavan lépe kopíruje nerovnosti a je takový tužší, což je dobré i pro boudu. Já to sice v Pathfinderovi ani tak moc necítím, ale jelikož jsem to řešil, tak jsem se na to speciálně zaměřil, tj. na chování před a po montáži tlumičů. Mohu konstatovat, že je to jedna z mála investicí, která se opravdu vyplatí a přitom to není nijak moc finančně nákladné.
Montáž je velmi jednoduchá, nejhorší je sundání těch plastových záslepek z ramen, Tam to chce pořádný šroubovák a i kladívečko, pak jen račnu a tuším 19 ořech. Jedno rameno je na cca 15 minut. Pro zkušené je to otázka 5 minut.
Takže kdo nemá tlumiče, určitě do nich jděte.
Všem přeji spousty šťastných kilometrů.
Nissan Pathfinder + Abbey Aventura 318
Gdysi Bohouš (Wartburg 353W) + Wenzel