Karel ProkopČlen Přidáno
před 5 letV podstatě je to asi jedno. Klidně bude stačit 50-70Ah.
Pokud budeš řešit váhu; tak např. moje zkušební lithiová ZG 60Ah má necelých 8kg (klasický olovo 100Ah má cca 28kg).
Mám ji tady na testování nabíječek a systémů asi 4 měsíce, je s plnou zárukou a bude o cca 25% levnější (v případě zájmu stačí SZ nebo zavolat). Na provoz moveru a běžný ježdění zcela vyhoví. Kapacitně nahrazuje cca 110Ah olova. Cena nové naformátované baterie s ochrannou elektronikou je 17500,-
PetrMČlen Přidáno
před 5 letMůj nový pomocník na cesty LiFePo 200Ah, made in Karel Prokop
PetrM Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
floridan79Člen Přidáno
před 5 letNaja... a je to tady. Skoro 5 let fuc a moje Varticka Dualpurpozka 230Ah zacina pomaloucku ale jiste ukazovat zada hrobnikovi. A prede mnou stoji pretezka otazka “byt ci nebyt”.... dalsi stejne olovo nebo stale predrazene lithium? Cekal jsem ze az prijde tahle doba tak uz bude lithium za lidovejsi ceny... V pripade olova me ceka vydaj 5900 a meni se jen baterka. Ale v pripade lithia musi ven prakticky vse. Ale za jakou cenu? Kolik treba stalo tech 200Ah pd Karla? Zrejme me kroky taky povedou smer Lipa bude-li cena mensi nez astronomicka alespon v nastrelu. Bohuzel pro me cekaji me nemale vydaje i v jine casti meho vozu a tot karosarina. Tam to bohuzel astronomicke bude...
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Karel ProkopČlen Přidáno
před 5 letDane, cena astronomická bude.
Lithium dolů nepůjde, díky elektromobilům které zajistí odbyt větší než je výroba.
Zbytek po SZ, nebo raději po tlf.
RBMKNováček Přidáno
před 5 letAhoj, chtěl bych poradit, protože máte zkušenosti. Sháním LiFePo4 baterii nebo články + balancér, co má 36V, zvládne 40A. Jaká by byla cca cena? Je to na homemade elektrokolo se sadou cyclone. děkuji.
A kde se dají sehnat jeté baterky z elektromobilů? Ukrouhnout z toho baterku do elektrokola by šlo, ne?
Karavan: Nebržděný "Vlastní výroby" 1983
460/520kg, 2-4 místa, kola z moskviče pětidíra
Tahoun: Opel Monterey 3.1TD 1997
Můj pokus výměny olova za LFP:
auto: Ducato L2H2
panel: 2x160Ws
nabíjení: Votronic Triple 45/30/350
měnič: 700W, Victron 800
baterie: 400Ah/12V (4x2x LFP 200Ah/3,6V)
-ochrana
--Victron BP220 pro zátěž
--Victron BP65 pro nabíjení
-balancování (teoretický balanční proud 4,4A)
--BMS123Smart (3,6V - 1A)
--2x CBM (3.6V - 1.7A)
-signalizace poruchy
--BVM-8S 1-8 Cell Battery Voltage Meter + Alarm
Zkušenosti z provozu nemám, protože zatím probíhá testování.
Zkušenosti z vývoje: mnoho práce.
adalbert Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
floridan79Člen Přidáno
před 5 let
Jo jen skoda ze se neblizi cenou vic olovenym akumulatorum ale spis tem LFP akumulatorum..... Mel jsem doted za 6000 trakcni Vartu a premyslim co dal.... Jestli zas olovo a nebo LFP konecne..... A nejak se mi nejde rozhodnout...
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Ja jsem do noveho obytneho vozu dal lifepo4 a menic. Samozrejme lamani chleba bude v zime,ale neobjednaval jsem solar a co vuz mam nebyl jsem jeste na pripojce a to pouzivam i rychlovarnou konvici manzelka fen nikterak se neomezujeme. Cas ukaze,ale pokud bych to mel srovnavat s drivejsim vozem a obyc baterkama neda se to srovnavat. Ano cena lifepo je na infarkt :)
Máte někdo typ jaký model LiFePo4 baterie lze koupit za rozumné peníze? Potřeboval bych 120 až 200Ah.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 5 letZačal bych třeba otázkou:
proč celá ta baterie (i s pouzdrem) váží půlku, než prizmatický články ?
pravda, i cena je poloviční...
Otázek tohoto typu bych asi měl několik, ale můžu se mejlit.
Třeba je to kvalitní věc, co vydrží bez ztráty kapacity dva tisíce cyklů = deset a víc let ?
Proto bych si to rád v praxi (třeba po nějaký době) oměřil.