Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Automat vs. manuál

Poslední aktualizace před 6 let
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
Dotaz znel v podstate v myslence zda Ducato v manualu nebo automatizovane ci chceteli roboticke prevodovce.
Automatizovana prevodovka Ducato neni automaticka to uz tedy vsichni vime. Automaticka prevodovka jde tady spat, v Ducatu ji nenajdeme. Tecka.
A jak pise Pepa z Plzne, vyjadrovat by se v tomto vlaknu / a take dle pozadavku tazatele/ meli jen ti, kteri s automatizovanou resp. robotickou prevodovkou v Ducatu maji realne zkusenosti. A zkusenost zrejme nebude par km najetych za par dni .
Tedy k dotazu.
Automatizovanou prevodovku mam jiz v druhem Ducatu. To prvni 60 tis km bez problemu prevodovky.
Druhe zatim hodnotit nelze.
Poridil jsem ji proto, protoze je pro mne proste lepsi jak manual. Nevim ale jak se chova s motorem 150 k. Moje zkusenost je s trilitrem a nyni se 180 k a lehcim autem.:_
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 6 let
Tak jak to poslal Pepa bych to viděl i já. S robotem od Fiata jsem najezdil 30tis. sice jsem si na to tak nějak zvykl , ale už bych tuto převodovku nechtěl , prostě nesedí to jak se chová za určitých podmínek. momentálně mám Iveco 8ZF a to je opravdu super . problém je v tom že se do Fiatu montovat nebude, tutíž pouze Iveco nad 3,5T.
pokud bych já měl volit mezi munuálem a robotem Fiat tak manuál a nebo klasický automat ZF ale na Ivecu .
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Aluman napsal:

Tak abys to rozhodování neměl tak jednoduchý, měl jsem v roce 2016 půjčený na 14ti denní dovolenou úplně nový integrovaný LMC FIat 150ps s automatem, najel jsem s ním cca 3000km a můžu říct, že s horším automatem (robotem) jsem ještě nejel, doteď nechápu, jak něco tak strašnýho může někdo vyrábět a prodávat, řadí to naprosto nelogicky, pomalu, za celou dobu jsem se s tímhle automatem prostě nezžil a zkoušel jsem všechno možný, ani ten manuální řežim, není úplně manuální.
Třeba klikaté silničky podél pobřeží na Sardinií byly nad unosnou mez mojí nervové soustavy, popíšu to:
Přijíždíš před zatáčku, aby jsi jel plynule tak v předstihu před zatáčkou ubereš plyn, v ten okamžik Fiat robot přeřadí o stupeň nahoru i přesto, že brzdíš, to už jsi ale pomalu na výjezdu zatáčky, a potřebuješ akcelerovat, takže přidáváš plyn, v ten okamžik to podřadí zpátky o jednu rychlost, zjistí to (robot) že je to málo, tak to podřadí o další rychlost, jenomže to už jseš zase pomalu u další zatáčky a takhle to jde furt dokola, prostě to řadí nesmyslně, někdy to zase zbytečně bezdůvodně vytáčí motor, že kdybych tomu nepomhl manuálně, tak se snad přetočí.
Uznávám, že můj pohled je zkreslený technickým myšlením a automaty od mercedesu, ale třeba taky ze Škodovky-VW-Audi, Subaru (variátor) a nebo Citroenu C5 s tříitrem a tam je velmi dobrý automat.
Podle mne není automat jako automat, dneska je spousty druhů automatů a robotizivaná převodovka je asi to nejhorší.
Moje rada na závěr, půjč si Fiata s robotem aspoň na víkend a uvidíš sám.


Ahoj
Nejvíce bych se ztotožnil asi s tímto názorem. Dovol mi ale napsat svůj osobní názor. Na tvoji úvodní otázku, dle mého názoru, neexistuje jednoznačná odpověď. Ale to jsi asi zjistil z reakcí. Proč tomu tak je? Protože jsme každý jiný. Někdo si bez "klacku" nedovede představit své auto a nic na tom nemění skutečnost, že část z takto smyšlejících řidičů buď nikdy s automatem (či s robotem) nejela, či mají jen malé zkušenosti. Na druhé straně jsou řidiči, kteří, když se chtějí kochat projíždějící přírodou, nemohou řadit. Prostě každý máme jiné množství zkušeností, jiný počet ujetých km a také jiné priority při jízdách o dovolených s obytným autem. Někdo jede obytným autem z domova 100 km někam do přírody a jiný jede třeba do Maroka a ujede 10 000 km za pár týdnů. Jednomu je třeba 30 let a je plný síly a druhému je i pře 70 let a pochopitelně každý z nich má jiné nároky na ovládání 3,5 t auta.
A to jsem se ještě nezmínil o tom, co nastínil můj předřečník. a to je rozdíl mezi automatem a robotem. I když se poslední dobou udělalo hodně v obou konstrukčních systémech, existuje pořád kvalitativní rozdíl. Kdo zná 8-mi a více stupňové ZF převodovky s hydraulickým měničem, nemůže nevidět rozdíl s tzv. robotizovanou převodovou skříní. Nechci zde mluvit o dvojspojkách, to je jiná kapitola. Ale kdo má alespoň několika set kilometrové zkušenosti s oběma typy a je schopen být objektivní, nemůže zastávat názor, že "robot" se vyrovná "automatu". Uvidíme, co udělá budoucnost. Vůbec nechci kritizovat ty z nás, kteří dají přednost v obytném autě "robotu". Asi k tomu mají nějaké, své, specifické důvody. Z mého pohledu, tedy osoby, která najezdí ročně 70 tis. km, z toho necelou polovinu s klasickým automatem a cca 5 tis. km s "robotem", zbytek s klasickou převodovou skříní, je robotizovaná převodová skříň v současné době nejméně dokonalá.
Znovu opakuji, je to názor můj, z hlediska mých zkušeností, počtu ujetých km, vlastní pohody a jistě ještě dalších osobních důvodů.
Proto ať si pořídí každý, co jemu osobně vyhovuje, jen je asi správnější, pokud nemám s jinými systémy dost vlastních zkušeností a vyzdvihuji jen, to, co mám, nebýt v tomto případě kategorický v tom, co je lepší a raději přiznat, že nemám dost zkušeností. Je to mnohem objektivnější, zejména pro toho, kdo na foru položí nějakou otázku,
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
To bylo mysleno obecne, nic konkretniho. At to frci :_
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
RudyHRudyHČlen
Přidáno před 6 let
Beru, asi jsem to ještě nezvládnul. Na první obytce, taky s robotem, jsem při prodeji měl 75000 km a na této přes 53. tis..:)...určitě to chce ještě delší praxi :):) a to fakt jezdím celoročně..
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
I s robotem je potreba se naucit jezdit. A pak je to fajn.
Blbuvzdorna ctyrkolka s 3 litrovym sestivalem a 9ti kvaltem v automatu to fakt neni. To bychom si lhali.:)
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
RudyHRudyHČlen
Přidáno před 6 let
Psal jsem tady, že jsem happy s robotizovanou převodovkou....
Ale zrovna v sobotu jsem měl namířeno na Mísečky, kde napadlo asi 10 čísel sněhu a silničáři tradičně asi spali a v jedné zatáčce před koncem mi začal předek prokluzovat...sice jsem si říkal, když jsem projížděl okolo "centrálního parkoviště" nandej řetězy..no nestalo se...kousek jsem tedy opatrně zcouval a nandal jsem nové rewag snox suv...
No nahoru pomohly, ale když jsem chtěl odjet ze sněhem zasypaného parkoviště, tak se jeden rozerval a už nešel použít, pak jsem se opatrně sunul dolů k Vítkovicím s jediným řetězem asi 5km rychlostí a modlil se, abych se na silnici držel...Nevýhoda toho robota je, že se nejde rozjet s citem, auto nejde "rozhoupat" - chybí spojka... vzpomněl jsem si, že jednou jsem stál na mokrém trávníku do lehkého kopečka a taky to nešlo rozjet.....ale stejně bych za manuál neměnil (budu si však muset koupit jen nějaké "bytelnější" řetězy) :)
M
MajrusNováček
Přidáno před 6 let
Díky díky, je to dilema :-) Právě se bojím toho přesednutí z DSG, že budu zklamaný. No uvidíme...
W
WronciČlen
Přidáno před 6 let
Ahojte,
my máme Fiat - Knaus s 3 litrovým motorem, jsme spokojení s robotizovanou převodovkou připadá mi to jako naprostá pohoda.
Možná to bude znít jako že si chválím svého koně, ale jsem spokojen.
Za mě ANO.
Jinak jezdím s DSG. Pravda Fiat řadí trošičku jinak, ale je to funkční.
Dasa a JirkaDasa a JirkaČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj,
měl jsem manuál a teď mám robota. Není to DSG, to nelze srovnávat. Neměnil bych. Za mě jednoznačně ROBOT.
Jirka
Jirka, Dáša a Klaudie, minipes Týna
M
MiguellNováček
Přidáno před 6 let
Ahoj. Máme robotizovanou převodovku ve 180 ps Fiatu 2017 a upřímně řečeno jsem z toho byl ze začátku trošku rozmrzelý , protože jsem zvyklý už dlouho na 7G od Mercedesu a rychlost řazení a celková funkčnost je u robota úplně jiná. Po půl roce mám najeto 12000 km a už jsem si na ní celkem zvykl. Ale každopádně jsem stále 100% přesvědčen, že jsem udělal to nejlepší rozhodnutí s převodovkou co jsem mohl. Projel jsem s tím celou Sardínii, celé Švýcarsko a víceméně 1/4 Evropy a s naší 8m. dlouhou károu když někde omylem zabloudím v úzkých městských uličkách a potřebuješ si hlídat levé a současně pravé zrcátko a zdatné italské řidiče na skůtrech a autech a opravdu kličkovat nejlépe plynule v tomto provoze tak je to ta nejlepší věc nestarat se ještě o řazení. Tak samo když už jedeš i trošku znaven a dostaneš se do nějaké pomalu se pohybující kolony tak si v klidu jedním okem podřimuješ a posunuješ se lehce do předu jak je třeba a to bez jediného pohybu tělem . Smile A že by kopce Švýcarska a Rakouska kde jsem se s obytkou drápal do nějakých 1.800 mnm a zase dolů převodovce resp. motoru dělali problém jsem nezaznamenal. V neposlední řadě jsem přesvědčen , že i vzhledem k tomu co pravidelně za volantem dělám a myslím, že většina z nás tady a to třeba pití , néjaké to jídlo občas klepání do navigace a nějaké to pohlazení ženy vedle na sedadle a... Takže krátce shrnuto. Jedině automat ( když máš tedy možnost volby ) je to pohoda,pohoda a pohoda Smile
Upravil Miguell dne 11.11.2017 13:58, před 6 let
A
AlumanČlen
Přidáno před 6 let
Tak abys to rozhodování neměl tak jednoduchý, měl jsem v roce 2016 půjčený na 14ti denní dovolenou úplně nový integrovaný LMC FIat 150ps s automatem, najel jsem s ním cca 3000km a můžu říct, že s horším automatem (robotem) jsem ještě nejel, doteď nechápu, jak něco tak strašnýho může někdo vyrábět a prodávat, řadí to naprosto nelogicky, pomalu, za celou dobu jsem se s tímhle automatem prostě nezžil a zkoušel jsem všechno možný, ani ten manuální řežim, není úplně manuální.
Třeba klikaté silničky podél pobřeží na Sardinií byly nad unosnou mez mojí nervové soustavy, popíšu to:
Přijíždíš před zatáčku, aby jsi jel plynule tak v předstihu před zatáčkou ubereš plyn, v ten okamžik Fiat robot přeřadí o stupeň nahoru i přesto, že brzdíš, to už jsi ale pomalu na výjezdu zatáčky, a potřebuješ akcelerovat, takže přidáváš plyn, v ten okamžik to podřadí zpátky o jednu rychlost, zjistí to (robot) že je to málo, tak to podřadí o další rychlost, jenomže to už jseš zase pomalu u další zatáčky a takhle to jde furt dokola, prostě to řadí nesmyslně, někdy to zase zbytečně bezdůvodně vytáčí motor, že kdybych tomu nepomhl manuálně, tak se snad přetočí.
Uznávám, že můj pohled je zkreslený technickým myšlením a automaty od mercedesu, ale třeba taky ze Škodovky-VW-Audi, Subaru (variátor) a nebo Citroenu C5 s tříitrem a tam je velmi dobrý automat.
Podle mne není automat jako automat, dneska je spousty druhů automatů a robotizivaná převodovka je asi to nejhorší.
Moje rada na závěr, půjč si Fiata s robotem aspoň na víkend a uvidíš sám.
M
MajrusNováček
Přidáno před 6 let
Ahoj, díky moc za názory. Trochu jsem se právě té robotické převodovky bál, ale většina, kdo jí má, píše, že je spokojena. Tak uvidíme, do čeho nakonec půjdeme! :-)
sipadansipadanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

bad napsal:

za mě automat, můžu se věnovat provozu a koukat po okolí, je to jiný požitek z jízdy.


Ahoj Bade,

já též rád "požitek z jízdy" a proto zásadně volím manuál s plnou kontrolou řazení dle mého rozhodnutí ..... Když řídím automat, tak se právě strašně nudím. Už jsem to zkoušel mnohokrát a nemohu si stále zvyknout.

Technicky to rozebírat nemá smysl, jde právě a jen o to, co kdo z nás považuje za "požitek z jízdy".
V tom se může lišit pohled na věc.

P.S.: Já mám ale problém i s ABS, to mám zase pocit, že mne neposlouchají brzdy :D:D:D
4.114683,118.628756
J
Jarda36Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

SignBoss napsal:

Kochám se krajinou i při řazení. Řadím rukou a né očima. :)


Pokrok nezastavíš. Nedávno všichni tvrdili, že slunce obíhá kolem země, potom přišla doba kdy lidi rozmlátili parní stroje a nyní přichází doba automatů.:D:D:D
Mám již druhou obytku a určitě bych zase koupil automat. Žádný drobek 4,5t a funguje bezvadně. Na všem si najdeš pozitiva a negativa.
Přeji šťastnou ruku při výběru.
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 6 let
Kochám se krajinou i při řazení. Řadím rukou a né očima. :)
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
multasekmultasekČlen
Přidáno před 6 let
Jedině automat (robotizovanou) převodovku, klacek už nikdy :-)
Dasa a JirkaDasa a JirkaČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj,
Za mě automat, neboli Fiat robot ANO. Ano není to automat, ale robot. Pomalý robot. Jsem i tak maxi spokojen. Jednou, možná dvakrát ročně musím do režimu manuál. A to právě, když jsou stoupání. Tam jsem přesnější. Přesto bych neměnil.
Jirka
Jirka, Dáša a Klaudie, minipes Týna
badbadČlen
Přidáno před 6 let
za mě automat, můžu se věnovat provozu a koukat po okolí, je to jiný požitek z jízdy.
Valda+Naďa Touareg+126n+Bad
Fiat Ducato 2,8 JTD Knaus
Peugeot ION full elektric
K
KafeNováček
Přidáno před 6 let
Ahoj, máme Arto , motor 2,3 150 k, s robotizovanou převodovkou, naprostá spokojenost, neměnil bych. Chci se “kochat” krajinou a ne pořád řadit.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 12
Členové online 1
janvas

Celkem členů: 15,971
Nejnovější člen: lisky
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,455,766 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.20624 sekund | Průměrně za: 0.20624 (0) sekund | Dotazy: 132 | Použitá paměť: 2.25MB/4MB