Citovat
Pirat z Ruzyne napsal:
Citovat
JardaK2 napsal:
Ani mi tak nejde o cenu za vyrobenou kWh jako o soužití s centrálou zejména z důvodu smradu z benzínu, zplodin a hluku? Dalším faktorem je přenést zatížení v případě karavanu do auta. Když namontuji solár s baterií min 100Ah tak je to min. 50kg na vleku. Centrála a PB lahví bude mít váhu podobnou, ale pokud je dám do kufru auta tak zlepšuji poměr váhy auto/vlek.
Narazil jsem na Greegear GE 2000 pouze na plyn a za rozumnou cenu jen asi není distribuce v CZ http://mobilnechladenie.sk/319-lpg-ge...-1004.html nesetkal se někdo s touto značkou? Díky.
Ahoj, trošku o tom také přemýšlím, hlavně když nám doma ČEZ vypne šťávu (nedavno jsem na baterie z auta napájel barák - jen životně důležité systémy :D ). Dotaz bych měl, zda má někdo zkušenost z plynovou centrálou v odkazu? Nějak to v diskusi zapadlo. Pokud by se měl někdo chuť podělit o své řešení na LPG klidně do SZ - aby nikoho nepobuřoval že na to nemá štempl, nebo raději tři.
Jo jinak k fifíkovským řešením: Pánové: Křižík, Edison, Stirling, Tesla a další také určitě měli na své vynálezy a udělátka certifikáty ISO, schválení CS, EU, a tisíc dalších razítek :he .
Citovat
Marec napsal:
Ahoj Jardo, taky jsem toto před časem řešil. Koupil jsem centrálu a za 3 roky ji prodal. Ani jednou jsem ji nepoužil, a to jezdíme i v zimě. Kupoval jsem ji s výkonem 2kW, abych mohl v létě pouštět klimatizaci a v zimě dobíjet baterie.
Ze zkušeností z kempů, kde jsem byl připojen na 230V jsem zjistil, že v parném létě musí klima běžet celou noc, aby bylo v karavanu příjemně. Zkoušel jsem před spaním karavan vychladit a pak klimu vypnout. Odhadem za 30min. je v karavanu opět vedro. Takže centrála nepoužitelná. Nedovedu si totiž představit nechat ji běžet celou noc. Za prvé bych se nevyspal díky hluku, a pak ze strachu, že o ni přijdu. A hlavně bych si to nedovolil vůči ostatním. I když se uvádí, že jsou moderní centrály tiché, hluk dělají značný.
Na zimu jsem navýšil kapacitu baterií na 2x90Ah. S nimi vydržíme bez problémů 4 noci, a to se moc neomezujeme. Večer TV, dobíjení mobilů, samozřejmě topení, svícení atd. Solár nemám.
Ještě k váze, centrála 2kW a kanystrem s benzínem váží přes 30kg. Trakční baterka 90Ah 25kg.
Centrála a benzín smrdí, musí být v odděleném prostoru.
Chápu, že pokud někdo jezdí v zimě na delší dobu, má centrála své opodstatnění. Jinak je z mého pohledu vhodnější navýšit kapacitu baterií. Ne všude a vždy lze, díky hluku, centrálu použít.
Citovat
JardaK2 napsal:
Ani mi tak nejde o cenu za vyrobenou kWh jako o soužití s centrálou zejména z důvodu smradu z benzínu, zplodin a hluku? Dalším faktorem je přenést zatížení v případě karavanu do auta. Když namontuji solár s baterií min 100Ah tak je to min. 50kg na vleku. Centrála a PB lahví bude mít váhu podobnou, ale pokud je dám do kufru auta tak zlepšuji poměr váhy auto/vlek.
Narazil jsem na Greegear GE 2000 pouze na plyn a za rozumnou cenu jen asi není distribuce v CZ http://mobilnechladenie.sk/319-lpg-ge...-1004.html nesetkal se někdo s touto značkou? Díky.
Citovat
bob7373 napsal: celé týmy inženýrů v automobilkách utrácejí stamiliony a ejhle co se může zrodit v chytré hlavě.
:_
Citovat
Discoverfun napsal:
Chci se podekovat vsevedovi bobovi 737, kteremu ani za to nestoji aby se pod clanek podepsal jmenem za ponizujici zpusob clanku coz me
zase presvedcuje, asi vystoupit z tohoto fora, protoze nemam zapotrebi aby delal nekdo ze me blbce !
Jeste pro vsechny zajemce o centralu na plyn, kdyz se centrala nekontrolovane vypne, tak by sel plyn dal, tak jsem udelal nasledujici :
do vystupu 230V s centraly jsem zapojil rele na 230V,(civka) na jehoz spinaci kontakt jsem privedl pres tlacitko 12V, s kterym propojim
pri startu spinaci kontakt, a s temi 12V zapinam plynovy Ventil s Lpg-auta, ktery je namontovan pred plynovym rychlokohoutem,
a kdyz centrala naskoci, sepne rele pres civku 230V a pustim to tlacitko a Ventil zustane zapnuty a centrala bezi, a aby Ventil taky
zustal zapnuty pri momentalnim snitenim otacek motoru pri zapojeni silnejsich spotrebicu jsem paralelne k civce Ventilu 12V pripojil Kondensator
elko, ktery eliminuje ca 5 vterin Event. pokles tech 12 V aby se Ventil nezavrel !
s pozdravem, Honza/Discoverfun
Citovat
Discoverfun napsal:
Vazeny bobe, ja se omlouvam za hrube posouzeni vaseho clanku, ale ja mam moje 3 auta predelane na LPG, ale taky delam uz 45 let
Motorentuning, do lonskeho roku jsem pracoval u technicke kontroly vozidel pro obytna a tuningova auta, kdybyste mel zajem, poslete me
prosim pres SZ vasi emailovou adresu a ja vam poslu par fotografii moji tuningove kachny (100 koni s dvouvalce), ve vsech vozech mam
pro zvyseni vykonu - vstrikovani vody a v mem subaru-kombi ode mne vyvinuty elektricky clanek, ktery me s vody elektrolysou
vyrabi Kyslik a vodik, ktere pripoustim do saciho potrubi a setrim tim az 27% spotreby plynu, nebo benzinu, na te kachne mam dokonce
namontovany brzdici padak, vsechno mam homologovane pro provoz na silnici! To pisu, abyste si dale nemyslel, ze jsem ubohy bastler,
ktery si vymysli nebezpecne veci ze srotu !
s pozdravem, Honza
Citovat
simcha napsal:
Citovat
bob7373 napsal:
Pravda je, že funguje leccos. Pokud je to tak jednoduché, stačí vyrábět kity za cca 300E a prodávat je, to je přece krásný vývar? Pak je ale třeba zaručit bezpečnost a vzít za řešení záruku a to jak technickou, tak bezpečnostní.
Jistě že píšu blbosti, jsem motorář s praxí jen 30 let, část jsem prožil na zkušebně motorů, takže oproti domácímu edisonovi nemám šanci. Pokud někdo takto píše, jistě to umí udělat pro kohokoli s papírem a garancí, pak smeknu. Pokud neumí, je přinejmenším úsměvné obviňování ohledně psaní blbostí.
Pokud to totiž bude někdo realizovat a vyhoří, nebo zničí centrálu, co si na samozvaném odborníkovi asi vezme?
Ohledně přísad do oleje na snížení tření - skutečně to chvíli funguje, ale každý tribotechnik vám potvrdí, že ve výsledku sice o pár procent snížíte tření, ale další důležité vlastnosti oleje se zhorší - tepelná odolnost, účinnost antikorozních úsad atd atd.
Vyvíjím levný a bezpečný kit pro nabíjení 100Ah LIFEPO4 350W solárem, bude to stát ještě hodně času a práce, ale pokud to tady budu prezentovat, budu schopen dát návod a garanci funkce, takže kdy budou k mání kity za 200,300Ena plynové centrály?
Pustil jsem se do spousty věcí, ale vždycky se znalostí věci a promiňte mi, přidat dva ventilky k centrále a hrát si na Edisona to neumím, jednoduše proto, že vím co pohon na plyn obnáší.
Naprostý souhlas.
Výroba plynových zařízení, tímto amatérským způsobem, bez jakýchkoliv bezpečnostní prvků je naprosto nepřípustná. (pokud jsem správně pochopil popis)
Pokud tohleto německá legislativa povoluje, tak už tomu fakt nerozumím.
Citovat
bob7373 napsal:
Pravda je, že funguje leccos. Pokud je to tak jednoduché, stačí vyrábět kity za cca 300E a prodávat je, to je přece krásný vývar? Pak je ale třeba zaručit bezpečnost a vzít za řešení záruku a to jak technickou, tak bezpečnostní.
Jistě že píšu blbosti, jsem motorář s praxí jen 30 let, část jsem prožil na zkušebně motorů, takže oproti domácímu edisonovi nemám šanci. Pokud někdo takto píše, jistě to umí udělat pro kohokoli s papírem a garancí, pak smeknu. Pokud neumí, je přinejmenším úsměvné obviňování ohledně psaní blbostí.
Pokud to totiž bude někdo realizovat a vyhoří, nebo zničí centrálu, co si na samozvaném odborníkovi asi vezme?
Ohledně přísad do oleje na snížení tření - skutečně to chvíli funguje, ale každý tribotechnik vám potvrdí, že ve výsledku sice o pár procent snížíte tření, ale další důležité vlastnosti oleje se zhorší - tepelná odolnost, účinnost antikorozních úsad atd atd.
Vyvíjím levný a bezpečný kit pro nabíjení 100Ah LIFEPO4 350W solárem, bude to stát ještě hodně času a práce, ale pokud to tady budu prezentovat, budu schopen dát návod a garanci funkce, takže kdy budou k mání kity za 200,300Ena plynové centrály?
Pustil jsem se do spousty věcí, ale vždycky se znalostí věci a promiňte mi, přidat dva ventilky k centrále a hrát si na Edisona to neumím, jednoduše proto, že vím co pohon na plyn obnáší.