Citovat
hugo 007 napsal:
Citovat
michalmandak napsal:
Citovat
copy napsal:
ten Bush 420 nie je RIB na more. Teda je, ale len tak z lode k brahu a naspäť.
Chlapi, nevím jestli jsem byl s tím mořem dobře pochopen. U moře jezdíme podél pobřeží,aximalne na 20km výlety. Ostatně mám jen Cčkové papíry, takže stejně nika nemůžu a ani se na žádné velké výlety nechystám.
Jde mi hlavně o proříznutí těch 0,5-1m vlnek, které se většinou odpoledne udělají.
Gumák na nich hrozně skáče a dětem se to nelíbí ...
Ale o tom je celá diskuze, na moře jsou vhodné delší lodě a to je potom potřeba silnější motor,
nebo se připůsobíš a na moře vyjedeš při příznivějších podmínkách když trváš na komfortu.
Nevím jak to lépe vysvětlit, prostě moře není Mácháč.
Tak nějak jsem to myslel v prvním příspěvku, tím malým RIBem stejně vlnu neřízneš.
Myslím, že po 8 letech na moři se 3 čluny a zkušenosti kajutovkou jsem něco málo pochytil...
Citovat
walibuk napsal:
Michale, ja si myslím že máš zlý odhad, pol metrové vlny s gumákom v sklze nedáš, uber polovicu a je to tak akurát:). Aby si vklze jazdil v metrových vlnách, tak na to potrebuješ čln s hlbokým V dnom, dĺžka okolo 6m, motor istotne nad 100k a čln musí byť robustnej konštrukcie, teda musí niečo vážiť.
Ja by som na tvojom mieste, podla toho čo si napísal ako jazdíš, išiel do RIBu dĺžky 400 -430 cm. Jazda v RIB je istotne o dve triedy lepšia ako klasický gumák. Ja keď som sa po rokoch rozišiel s mojim gumáčikom 390 cm s 20 hp motorom, tak som si vybral gumák RIB Lodestar 410, ten váži cca 200 kg a pri celkovej váhe s motorom, posádkou, palivom, výbavou by som sa dostal na cca 600 - 700 kg, čo by bolo na hranici možností 20 HP motora, ale myslím že by to ešte zvládol. Vlny na mori sú však problém a zožerú časť výkonu motora. Ak by sa ti ta tvoja dvacítka zdala slabá, tak prezbrojíš na silnejší. Ja som nakoniec išiel do 5 m kajutovky so stredným V kýlom a s 50 hp motorom a poviem ti, že metrové vlny v sklze nedám. Možno by som ich dal, ale to by tam nesmela sedieť moja ženská a musel by som mať zaťaté zuby, aby mi nevypadli blomby v zuboch:). Keď skočíš v sklze na metrovej vlne, to je taká pecka do lode, že sa bojíš či sa neodtrhne motor, alebo neprerazíš dno.
Citovat
ferdasan napsal:
Tak to by byla parádní sestava akorát bys děti musel uvazovat ,aby neulítly. http://www.jachti... zkus se podívat tady,jsou tam i Busche
Citovat
ferdasan napsal:
píšeš 100HP
Citovat
prokyda napsal:
Michale, díval jsem se na tebou navrhované čluny a po pravdě bych s těmito kocábkami měl na moři strach vyjet za přístavní zeď, obzvlášť s malými dětmi... Chápu, že jsi omezen rozpočtem, ale jak už tu někdo psal dříve, než vyhodit peníze za něco, s čím ve finále nebudeš spokojen, tak je lepší si nechat to, co máš...
Takže já bych si na tvém místě došel koupit prasátko, ještě rok - dva jezdil na stávajícím člunu a při tom šetřil na něco, s čím se skutečně nechá vyjet na moře!
Citovat
michalmandak napsal:
Citovat
prokyda napsal:
Michale, díval jsem se na tebou navrhované čluny a po pravdě bych s těmito kocábkami měl na moři strach vyjet za přístavní zeď, obzvlášť s malými dětmi... Chápu, že jsi omezen rozpočtem, ale jak už tu někdo psal dříve, než vyhodit peníze za něco, s čím ve finále nebudeš spokojen, tak je lepší si nechat to, co máš...
Takže já bych si na tvém místě došel koupit prasátko, ještě rok - dva jezdil na stávajícím člunu a při tom šetřil na něco, s čím se skutečně nechá vyjet na moře!
Ahoj,
díky za zprávu. Jen tomu furt nerozumím ... Co je na nich špatného? Když vezmu ten Bush C420, tak je o 40cm delší než ten můj stávající, má laminátové dno a jen 30kg váhy navíc. To mým laickým názorem musí jednoznačně o parník zlepšit jízdní vlastnosti nebo se pletu?
Ten Storm Amigo 450 je dokonce o 70cm delší, laminátové dno a dokonce 50cm válce. Tam se jen bojím té hmotnosti 170kg ,aby to nebylo na ten můj motor moc ...
Vím, že to není žm ZODIAC se 100hp motorem :)
Ale jízdně přeci musejí být oba čluny někde úplně jinde (rozuměj mnohem lepší) než můj stávající člun?!?!
Citovat
walibuk napsal:
Michale, tak ako som napísal, RIB gumák dĺžky 4 -4,5 m je o dve triedy lepší ako to čo máš teraz, takže ten Storm Amigo 450 bude úplne v pohode, akurát že ten 20 k motor bude na hrane. Dokáže však dostač do sklzu RIB o celkovej váhe asi 700 kg, tak si to spočítaj. Na nohu motora kup krídlo, nech sa dostaneš lahšie do sklzu. K tým pesimistickým rečiam diskutujúcich, keď začne fúkať jugo a vlny sa zdvihnú na biedne 2 metre, tak 99 % plachetníc už nevypláva a 99,99 motorákov. Vtedy je pri motoráku úplne jedno či máš 4 m RIB, alebo 10 m jachtu s 300 k motorom, do sklzu ide len Hrvatska obalna straža a vojnové námorníctvo:)
Pri dlhších výletoch je samozrejmé sledovanie podrobnej predpovede počasia / pro pomorce/ a dostatočná výbava, najme benzínu, lebo vo velkých vlnách rastie dramaticky spotreba a istotne by som doplnil elektrickú výkonnú bilgepump.
Storm Amigo 450 sa v Čechách predáva? Importér Busha ti do budúcej sezóny ten čln nedovezie? Ešte dám do pozornosti, že v Bratislave firma Yachter dováža z pobaltia RIB člny s deleným laminátovým trupom, tuším na tri časti a funguje to perfektne.
Citovat
Roberto naps,ám al:
Já ti nevím , ještě mě napadlo .. půjč si loď , třeba i s jen 5 HP motorem , vezmi ji na velkou přehradu / Lipno , Slapy ,Orlík / když to pořádně fouká a rozjeď to proti vlnám .. ))) . Cokoliv do 6 metrů a skáčeš na tom jak tajtrlík ..o:)