Citovat
pachta napsal:
Tak co ten záhadný deficit oleje? Už jste na něco přišli? Napsal jsi,že budeš informovat jak jsi dopadl je to měsíc tak by jsi už mohl něco vědět.
Citovat
Tomik Kralu napsal:
Hodně taky záleží na stylu jízdy ( dálnice, okresky atd. ). Já nedolévám u našeho Transportéru od výměny do výměny ani deci, ale jak jedu s karavanem do Řecka na dovolenou tj. celkem cca 6000 km tak dolévám litr jako nic.
Citovat
zemanekpetr napsal:
Palmos -podle mých zkušeností to není normálnì ale nechci zpochybňovat předešlé odborníky,jen moje zkušenost.
Citovat
Ahoj, ano auto je zánovní E6 s dpf. Ten olej co jsem dal není výrobcem předepsaný. Fiat doporučuje Selenii 5W30 ACEA C2 , ale vyšší výkonostní klasifikace je lepší.
.
Citovat
pachta napsal:
Žlutá kontrolka hlásí pouze pokles hladiny oleje nikoliv tlaku tu hlásí červená kontrolka.Počítač hlásí kontrolu oleje když hladina klesne zhruba na polovinu mezi ryskami MAX a MIN a to platí pro všechny typy aut se snímačem hladiny oleje.Pro Palmose to, že technik řekl 1L stačí měl pravdu v případě,že signalizace oleje je OK a při úbytku oleje 3L na 15 000km bych byl velice ostražitý protože normální to není. 0.5L je OK, 1.L dobré, ale3.L ?????
Citovat
Herman napsal:
Citovat
JiPe Highlanders napsal:
Po poctivém vykapání ohřátého oleje činí náplň u mé 2.3 6,5 l.
Dávám Elf Evo Full Tech 5W30 ACEA C4 , po 10 tis. bez spotřeby oleje
a bez dolití do výměny to bylo i v předchozím Ducatu 3.0.
Jinak stav oleje sleduješ i na displeji přístrojové desky.
NO nevím ale 2.3 a 3litr mají shodné náplně moto.oleje 5.9litr i s filtrem , to jen pro upřesnění - převodový taktéž shoda 2.9litr . Do motoru dávám z počátku celou 5.litrovku a po jízdě a odstavení to doleji pod rysku , není dobré to přelévat do max a přes už vůbec ne u některých vozů to vyhodnotí jako výměnu oleje .
Citovat
Palmos napsal:
Citovat
kyklop napsal:
Citovat
Palmos napsal:
Dakujem vsetkym za odpovede.
Zistil som, ze napriek 30 rocnej praxi na vsetkom co ma kolesa, som asi naozaj neskuseny. Zil som v tom, ze casy skodoviek z osemdesiatych rokov, ked bolo treba stale kontrolovat olej su davno prec. Vsetky novsie auta mi doteraz pri pravidelnej vymene oleja po 15 000km vzdy vydrzali a chybalo tam maximalne pol litra - liter oleja. Nikdy som sa nestretol s tym, ze by nove auto zozralo 3 litre oleja za 15 000km.
A stale sa s tym neviem uplne zmierit. Pre upresnenie - prirucka uvadza objem oleja aj s filtrom 5,9l pre moj motor 2,3l 150k. (Herman - mylis sa, pre 3l motor prirucka uvadza objem oleja 9l, nie ako pises 5,9l) Cize to je ubytok 50% oleja za 15 000 km.
Jedine, ze tam nebolo naozaj tych 6,5 litra ako tvrdia v servise. No nic, uz na to asi teraz nepridem. Dam vymenit olej v servise kam chodim s autami uz 20 rokov a plne im doverujem a potom to budem sledovat.
JiPe - Aluman ma pravdu, predpisany olej je 5W-30 ACEA C2. Neviem sice co to znamena ;), ale takto to uvadza vyrobca. Aluman sa evidentne vyzna, tak nam mozno prezradi viac :).. A k tej kontrole oleja na displeji - tak touto vymozenostou ma vyrobca neobdaril, co je skoda, lebo som prisiel na to, ze sa nieco deje az ked mi zacalo v zakrute vypisovat, ze mam skontrolovat hladinu oleja. A rozmyslam preco je to nastavene tak, ze to pise az ked chyba polovica naplne? Nemohlo sa nieco stat motoru, ked mu chybali tri litre oleja?
Dakujem este raz vsetkym za diskusiu a pekny vecer prajem..
Prilejem trochu oleja do diskusie, ducato s búdou Knaus 2,3 130 zdochloponíkov rok výroby 2015 signalizuje v zákrute olej už keď mu chýba 0,5 litra. To si ešte stále ďaleko od dolnej rysky Podľa servisu je to normálne, čidlo tlaku oleja je citlivé...Polka náplne je fakt hodne
Hm, dalsia zahada..
Ako Ti to signalizuje? Mne to zacalo vypisovat "skontroluj hladinu oleja" az ked chybali 3 litre :|
Citovat
Aluman napsal:
[quote]JiPe Highlanders napsal:
Po poctivém vykapání ohřátého oleje činí náplň u mé 2.3 6,5 l.
Dávám Elf Evo Full Tech 5W30 ACEA C4 , po 10 tis. bez spotřeby oleje
a bez dolití do výměny to bylo i v předchozím Ducatu 3.0.
Jinak stav oleje sleduješ i na displeji přístrojové desky.
Citovat
kyklop napsal:
Citovat
Palmos napsal:
Dakujem vsetkym za odpovede.
Zistil som, ze napriek 30 rocnej praxi na vsetkom co ma kolesa, som asi naozaj neskuseny. Zil som v tom, ze casy skodoviek z osemdesiatych rokov, ked bolo treba stale kontrolovat olej su davno prec. Vsetky novsie auta mi doteraz pri pravidelnej vymene oleja po 15 000km vzdy vydrzali a chybalo tam maximalne pol litra - liter oleja. Nikdy som sa nestretol s tym, ze by nove auto zozralo 3 litre oleja za 15 000km.
A stale sa s tym neviem uplne zmierit. Pre upresnenie - prirucka uvadza objem oleja aj s filtrom 5,9l pre moj motor 2,3l 150k. (Herman - mylis sa, pre 3l motor prirucka uvadza objem oleja 9l, nie ako pises 5,9l) Cize to je ubytok 50% oleja za 15 000 km.
Jedine, ze tam nebolo naozaj tych 6,5 litra ako tvrdia v servise. No nic, uz na to asi teraz nepridem. Dam vymenit olej v servise kam chodim s autami uz 20 rokov a plne im doverujem a potom to budem sledovat.
JiPe - Aluman ma pravdu, predpisany olej je 5W-30 ACEA C2. Neviem sice co to znamena ;), ale takto to uvadza vyrobca. Aluman sa evidentne vyzna, tak nam mozno prezradi viac :).. A k tej kontrole oleja na displeji - tak touto vymozenostou ma vyrobca neobdaril, co je skoda, lebo som prisiel na to, ze sa nieco deje az ked mi zacalo v zakrute vypisovat, ze mam skontrolovat hladinu oleja. A rozmyslam preco je to nastavene tak, ze to pise az ked chyba polovica naplne? Nemohlo sa nieco stat motoru, ked mu chybali tri litre oleja?
Dakujem este raz vsetkym za diskusiu a pekny vecer prajem..
Prilejem trochu oleja do diskusie, ducato s búdou Knaus 2,3 130 zdochloponíkov rok výroby 2015 signalizuje v zákrute olej už keď mu chýba 0,5 litra. To si ešte stále ďaleko od dolnej rysky Podľa servisu je to normálne, čidlo tlaku oleja je citlivé...Polka náplne je fakt hodne