Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Zahadny deficit oleja

Poslední aktualizace před 5 let
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 5 let
JiPe Highlanders
.................Ducato zatim nema ten debilni stop sart, ktery u osobaku vypinam pred zapnutim pasu a ktery tak nici turbo motory.........


Mám cca tři měsíce staré Ducato a už má stop start, ale naštěstí se dá vypnout. Při odjezdu od prodejce jsem ho vypnul a do teď jsem ho nezapnul a zapínat ani nehodlám. :D Není nic lepšího pro turbo když dojedeš třeba na mýto s rozpáleným turbem a po zastavení se ti vypne motor. To doopravdy vymyslel ignorant.
PalmosPalmosČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

pachta napsal:

Tak co ten záhadný deficit oleje? Už jste na něco přišli? Napsal jsi,že budeš informovat jak jsi dopadl je to měsíc tak by jsi už mohl něco vědět.


Ahoj, pisal som ako to dopadlo v servise 24.10. v prispevku cislo 29, ale automaticky sa to zlucilo s mojim poslednym prispevkom, tak si si to asi nevsimol, je to tam trochu stratene. Odvtedy so nebol na vyjazde. Takze este raz kopirujem posledny prispevok:


Pridavam aktualny vyvoj:

Dnes som bol v servise (maly rodinny autoservis), majitel pozna cely moj pribeh s chybajucim olejom. Podujal sa preto osobne sa na to pozriet. Hned po prvom pohlade pod auto ma zavolal, aby som sa prisiel pozriet na olejovy filter - bol uplne zhrdzaveny, olupany kryci lak, proste nevyzeral ako filter, ktory bol na aute od januara tohto roku. Na druhej strane jazdim dost intenzivne aj v zime a nasolene cesty sa mozno podpisali na stave filtra. Neviem..

Po vypusteni oleja a vymene filtra sme doliali 5,1 litra oleja a ryska ukazala po pretoceni motora asi centimeter pod maximom. Po prejdeni 50 km som skontroloval hladinu a stale 1cm pod maximom. Ked som sa bol pytat v autorizovanom servise, kde robili poslednu vymenu oleja v januari, tak mi vycitali z faktury, ze naliali 6,5 litra oleja. Zvlastne..

Pri vymene ostatnych filtrov (palivovy, vzduchovy, pelovy) mechanik skonstatoval, ze podla jeho nazoru tie filtre este neboli menene. Ja ako laik som len videl, ze vzduchovy filter bol znacne zaneseny a cierny, pelovy filter bol takisto znacne zapraseny. Aj ked som uz dost filtrov v zivote videl, netrufam si odhadnut, ci sa takto moze filter zaprasit za 17 tis km..

Toto vsetko su zatial len take indicie, ktore ma nabadaju k rieseniu co sa asi stalo.. Zatial je vsak este skoro na prijatie nejakeho zaveru. Budem teraz poctivo sledovat a zapisovat vyvoj stavu oleja a, samozrejme, vas budem informovat..
Palmos
pachtapachtaČlen
Přidáno před 5 let
Tak co ten záhadný deficit oleje? Už jste na něco přišli? Napsal jsi,že budeš informovat jak jsi dopadl je to měsíc tak by jsi už mohl něco vědět.
Hanka a Pavel
V
VlasWČlen
Přidáno před 6 let
Takže to vypadá, že jsi se PALMOS zařadil mezi zákazníky servisů ZLATOKOPŮ, jak jsem psal na začátku.
Relativně je to dobrá zpráva, protože s motorem nejspíše nic není a o zbytek se postará rodinný servisák.
Vlasta
PalmosPalmosČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Tomik Kralu napsal:

Hodně taky záleží na stylu jízdy ( dálnice, okresky atd. ). Já nedolévám u našeho Transportéru od výměny do výměny ani deci, ale jak jedu s karavanem do Řecka na dovolenou tj. celkem cca 6000 km tak dolévám litr jako nic.


Ano, styl jazdy je jednym z faktorov, ktory vacsina ludi spomenie, ked sa pytam na spotrebu oleja.

Moj styl jazdy kludne nazvem dynamicky az svizny. Podmienky pre motor su navyse velmi roznorode. Od poslednej vymeny v januari som bol v zime opakovane na horach - Tatry, Alpy, velke prevysenia, teplota aj -25C. K tomu presuny po dialniciach s tempomatom na 120km/h. Teraz v lete Svedsko, Norsko - 6000km, t.j. opat dlhe hodiny po dialniciach na tempomat. K tomu obrovske prevysenia. Motor na volnobeh so zapnutou klimou pri cakani na trajekt. Kratke ale intenzivne vikendove vyjazdy. Chorvatsko - opat prevysenia pri plus 40C. Auto je tazke. Atd, atd.. Cize nic, co by motoru velmi prospievalo.

Napriek tomu nikdy nejazdim ako blazon. Vzdy necham motor zohriat v klude. Pri extremnych mrazoch som extremne opatrny a ohladuplny k motoru. Takmer nikdy nestlacim plyn az na podlahu. Nikdy ho nevytacam do vysokych otacok. Nejazdim agresivne, jazdim svizne, ale plynulo.

Cize si myslim, ze nove auto by malo tento styl zvladat aj bez toho aby po 15 000 km chybali 3l oleja. Mame vo firme dost inych dodavok a tam sme nikdy takyto deficit nepozorovali ani pri ovela starsich autach.. A to sa na nich striedaju vodici a nikto ich nerozmaznava ako ja svoj obytnak :)

Automatické sloučení 24.10.2018 22:10:
Pridavam aktualny vyvoj:

Dnes som bol v servise (maly rodinny autoservis), majitel pozna cely moj pribeh s chybajucim olejom. Podujal sa preto osobne sa na to pozriet. Hned po prvom pohlade pod auto ma zavolal, aby som sa prisiel pozriet na olejovy filter - bol uplne zhrdzaveny, olupany kryci lak, proste nevyzeral ako filter, ktory bol na aute od januara tohto roku. Na druhej strane jazdim dost intenzivne aj v zime a nasolene cesty sa mozno podpisali na stave filtra. Neviem..

Po vypusteni oleja a vymene filtra sme doliali 5,1 litra oleja a ryska ukazala po pretoceni motora asi centimeter pod maximom. Po prejdeni 50 km som skontroloval hladinu a stale 1cm pod maximom. Ked som sa bol pytat v autorizovanom servise, kde robili poslednu vymenu oleja v januari, tak mi vycitali z faktury, ze naliali 6,5 litra oleja. Zvlastne..

Pri vymene ostatnych filtrov (palivovy, vzduchovy, pelovy) mechanik skonstatoval, ze podla jeho nazoru tie filtre este neboli menene. Ja ako laik som len videl, ze vzduchovy filter bol znacne zaneseny a cierny, pelovy filter bol takisto znacne zapraseny. Aj ked som uz dost filtrov v zivote videl, netrufam si odhadnut, ci sa takto moze filter zaprasit za 17 tis km..

Toto vsetko su zatial len take indicie, ktore ma nabadaju k rieseniu co sa asi stalo.. Zatial je vsak este skoro na prijatie nejakeho zaveru. Budem teraz poctivo sledovat a zapisovat vyvoj stavu oleja a, samozrejme, vas budem informovat..
Palmos
Upravil Palmos dne 24.10.2018 22:10, před 6 let
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 6 let
Hodně taky záleží na stylu jízdy ( dálnice, okresky atd. ). Já nedolévám u našeho Transportéru od výměny do výměny ani deci, ale jak jedu s karavanem do Řecka na dovolenou tj. celkem cca 6000 km tak dolévám litr jako nic.
PalmosPalmosČlen
Přidáno před 6 let
Konzultoval som to vo viacerych servisoch, bavili sme sa o tom v praci a vela rad ste mi poskytli aj tu..

Vacsina ludi pri spotrebe 3l/15000km dvihne obocie a spozornie, ale nikto z toho nevyvodi nejaky fatalny a tragicky zaver. Zatial. Ako pise Aluman, je tam vela neznamych na to, aby sa dalo nieco jednoznacne povedat.

Cez vikend musim ist este na otocku do Nemecka, ale na buduci tyzden som uz objednany do rodinneho servisu kam chodim so sukromnymi aj firemnymi autami uz 20 rokov a kde maju moju plnu doveru. Nemusim byt teda priamo pri tom, ale asi mi zvedavost neda a budem olej menit s nimi :)

A budem sa, samozrejme, pytat otazky ako tu na fore:

Kde zmizli 3l oleja?
A preco mi to nesignalizovalo skor?

O vysledok sa urcite podelim. A potom budem pozorne sledovat a zapisovat co sa deje po kazdom vyjazde. Ako za mladi na stodvadsiatke :D
Palmos
B
bob7373Člen
Přidáno před 6 let
Aluman - každý výrobce motoru má buď specifikaci obecnou, nebo podmiňuje použití oleje naplněním jeho normy, u renaulta je to u DPF motorů RN 720 - třeba u VW i u fiatumají taky svoje - primárně nutné tyto normy naplňovat u aut v záruce.
DPF - nutno používat spalitelné oleje určené pro DPF.
Spotřeba oleje - možnost reklamace je podle výrobce 0,8 - 1l/1000 km ve služebákách s motory VW jsme stabilně dolévali několik litrů k výměně.
3l na 15000 km není běžně normální, ale 0,2l/1000km je hluboko pod předpisem výrobců. Obvykle - pokud nejsou k dispozici údaje výrobce, může se u užitkových vozidel počítat se spotřebou oleje max. 0,25 až 0,3 % spotřebovaného paliva, tzn i tento požadavek je u fiatu 2,3 splněn s rezervou. Ergo kladívko obvykle je spotřeba oleje nižší, uvedená spotřeba ale nevybočuje z normy běžné spotřeby.

Automatické sloučení 11.10.2018 21:23:
Ještě - v každém případě bych nechal zkontrolovat zda není přetlak v klikovce - u pětkového šestiválce BMW kde je na odvětrání kliky filtr - byl ucpaný a přetlak v klice vyfouknul ucpávky v turbu - nevím jak je to u 2,3 fiat. tady je čtivo, ale je nutno brát s rezervou.
https://www.ms-motorservice.com/filea...887164.pdf
Upravil bob7373 dne 11.10.2018 21:23, před 6 let
A
AlumanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

zemanekpetr napsal:

Palmos -podle mých zkušeností to není normálnì ale nechci zpochybňovat předešlé odborníky,jen moje zkušenost.


3L oleje na 15000KM určitě nejsou normální, ale kdo z nás tady ví kolik tam toho oleje opravdu bylo, kolik je ho tam po dolití těch 3l (může být nepřesná měrka) atd.
Je potřeba si to ohlídat, nejlépe být u té výměny, odměřit třeba i kolik toho vypustí, zkontrolovat si podle skutěčně nalitého množství měrku a pak si to pár tisíc kilometrů hlídat. Je tam mnoho neznámých, včetně té nepřesnosti čidla hladiny oleje atd.
Sám jsem zvědavý jak to dopadne, snad se s námi Palmos podělí o výsledek.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
Jak pise pachta. Dle meho by svinarna servisu bylo to nejmensi zlo. Spis to dle informaci vidim na neco horsiho. Ale ! Nech vymenit olej, zkontroluj stav na merce, a jezdi a kontroluj. Auto mas jeste v zaruce ? Pokud ano do kdy ?
Jeste k turbu. Nechavejte mu po zasteveni alespon minutu pred zhasnutim. Ducato zatim nema ten debilni stop sart, ktery u osobaku vypinam pred zapnutim pasu a ktery tak nici turbo motory.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 6 let
Palmos -podle mých zkušeností to není normálnì ale nechci zpochybňovat předešlé odborníky,jen moje zkušenost.
A
AlumanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat


Ahoj, ano auto je zánovní E6 s dpf. Ten olej co jsem dal není výrobcem předepsaný. Fiat doporučuje Selenii 5W30 ACEA C2 , ale vyšší výkonostní klasifikace je lepší.
.


Já si nemyslm, že je to tak, že čím vyšší číslo ACEA tím lepší olej i když částečně to tak může vypadat, ala hlavně je ten olej každý jiný, určený pro jiný účel.

ACEA C2 má snižovat spotřebu a tím emise, je to olej se sníženou vyskozitou při vysoké teplotě, je to tzv. lehkoběžný olej, typicky je to záležitost Fordu a PSA.
ACEA C3 je dalo by se říct normální olej, je stejný (aditiva) jako C2 jenom má normální vyskozitu, hodně ho používá koncern VW (normy 50xxx), ACEA C3 se může dát místo ACEA C2 pokud to výrobce povoluje, třeba FORD u některých motorů tuto náhradu nepovuluje, důvod neznám. Opačně dát C2 tam kde je předepsaný C3 se důrazně nedoporučuje, může dojít k poškození motoru.
ACEA C4 má prodlužovat životnost systému emisí (DPF) je to olej s normální vyskozitou ale nízkým obsahem aditiv, která jsou dobrá pro olej jako takový a tím pádem pro motor, ale nejsou dobrá pro některé DPF.
Je to olej primárně vyvynutý pro některé motory Renault a nevím jestli ho předepisuje nějaký jiný výrobce, ale je možné že jo. Já osobně bych asi C4 do jiného motoru než Renault, nebo tam kde je přímo předepsaný nedával i když je to bezesporu kvalitní olej a motoru nejspíš nemůže ublížit.
Podle mně je ideální kompromis pro většinu moderních vznětových motorů 5w30 (5w-40) ACEA C3-10.
V dnešní chaotické době je nejlepší se řídit normama výrobců, jsou některé motory, kde pokud nedáte jenom přímo ten předepsaný olej, tak je velká pravděpodobnost problémů.
pachtapachtaČlen
Přidáno před 6 let
Kontrolku hladiny oleje nemají všechny typy aut u některých to upozorňuje jenom displej počítače u jiných kontrolka je to různé.Toto bych nechal na servise pokud čidlo jenom švindluje tak to diagnostika nemusí nahlásit jako závadu.Funkce čidla se musí ověřit na autě.Ten úbytek oleje to už je horší jsou dvě možnosti únik mimo motor netěsnost potrubí gufera apd. nebo přes spalovací prostor.A to je ta horší varianta při nájezdu 46 000km bych pístní kroužky a ventilové gufera vyloučil potom zbývá turbo, že pouští olej do sání.Turbo je velice choulostivá věc tomu stačí po velké zátěži motoru zastavit a hned vypnout motor a je zaděláno o problém po velké zátěži motoru je potřeba nechat motor chvíli běžet na volnoběh aby vychladlo turbo a pak vypnout motor.
Hanka a Pavel
PalmosPalmosČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

pachta napsal:

Žlutá kontrolka hlásí pouze pokles hladiny oleje nikoliv tlaku tu hlásí červená kontrolka.Počítač hlásí kontrolu oleje když hladina klesne zhruba na polovinu mezi ryskami MAX a MIN a to platí pro všechny typy aut se snímačem hladiny oleje.Pro Palmose to, že technik řekl 1L stačí měl pravdu v případě,že signalizace oleje je OK a při úbytku oleje 3L na 15 000km bych byl velice ostražitý protože normální to není. 0.5L je OK, 1.L dobré, ale3.L ?????


To je prave to, preco som zalozil toto vlakno. Ani mne to nepride normalne. 3l oleja je vela.. A teraz si musim este aj lamat hlavu nad tym, preco mi to nesignalizovalo auto skor, ked napr. kyklop tvrdi, ze jemu to signalizovalo uz ked chybalo pol litra. A navyse mne sa nerozsvietila ziadna kontrolka iba displej vypisal "skontroluj hladinu oleja" alebo nieco v tom zmysle..
Palmos
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Herman napsal:

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Po poctivém vykapání ohřátého oleje činí náplň u mé 2.3 6,5 l.
Dávám Elf Evo Full Tech 5W30 ACEA C4 , po 10 tis. bez spotřeby oleje
a bez dolití do výměny to bylo i v předchozím Ducatu 3.0.
Jinak stav oleje sleduješ i na displeji přístrojové desky.


NO nevím ale 2.3 a 3litr mají shodné náplně moto.oleje 5.9litr i s filtrem , to jen pro upřesnění - převodový taktéž shoda 2.9litr . Do motoru dávám z počátku celou 5.litrovku a po jízdě a odstavení to doleji pod rysku , není dobré to přelévat do max a přes už vůbec ne u některých vozů to vyhodnotí jako výměnu oleje .



Oprava : 3litr má náplně 9litru moto oleje , přehlédl jsem ty kw za - 150 . Motory tam jsou - Iveco
Žijeme jen jednou.
pachtapachtaČlen
Přidáno před 6 let
Žlutá kontrolka hlásí pouze pokles hladiny oleje nikoliv tlaku tu hlásí červená kontrolka.Počítač hlásí kontrolu oleje když hladina klesne zhruba na polovinu mezi ryskami MAX a MIN a to platí pro všechny typy aut se snímačem hladiny oleje.Pro Palmose to, že technik řekl 1L stačí měl pravdu v případě,že signalizace oleje je OK a při úbytku oleje 3L na 15 000km bych byl velice ostražitý protože normální to není. 0.5L je OK, 1.L dobré, ale3.L ?????
Hanka a Pavel
K
kyklopČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Palmos napsal:

Citovat

kyklop napsal:

Citovat

Palmos napsal:

Dakujem vsetkym za odpovede.

Zistil som, ze napriek 30 rocnej praxi na vsetkom co ma kolesa, som asi naozaj neskuseny. Zil som v tom, ze casy skodoviek z osemdesiatych rokov, ked bolo treba stale kontrolovat olej su davno prec. Vsetky novsie auta mi doteraz pri pravidelnej vymene oleja po 15 000km vzdy vydrzali a chybalo tam maximalne pol litra - liter oleja. Nikdy som sa nestretol s tym, ze by nove auto zozralo 3 litre oleja za 15 000km.

A stale sa s tym neviem uplne zmierit. Pre upresnenie - prirucka uvadza objem oleja aj s filtrom 5,9l pre moj motor 2,3l 150k. (Herman - mylis sa, pre 3l motor prirucka uvadza objem oleja 9l, nie ako pises 5,9l) Cize to je ubytok 50% oleja za 15 000 km.

Jedine, ze tam nebolo naozaj tych 6,5 litra ako tvrdia v servise. No nic, uz na to asi teraz nepridem. Dam vymenit olej v servise kam chodim s autami uz 20 rokov a plne im doverujem a potom to budem sledovat.

JiPe - Aluman ma pravdu, predpisany olej je 5W-30 ACEA C2. Neviem sice co to znamena ;), ale takto to uvadza vyrobca. Aluman sa evidentne vyzna, tak nam mozno prezradi viac :).. A k tej kontrole oleja na displeji - tak touto vymozenostou ma vyrobca neobdaril, co je skoda, lebo som prisiel na to, ze sa nieco deje az ked mi zacalo v zakrute vypisovat, ze mam skontrolovat hladinu oleja. A rozmyslam preco je to nastavene tak, ze to pise az ked chyba polovica naplne? Nemohlo sa nieco stat motoru, ked mu chybali tri litre oleja?

Dakujem este raz vsetkym za diskusiu a pekny vecer prajem..


Prilejem trochu oleja do diskusie, ducato s búdou Knaus 2,3 130 zdochloponíkov rok výroby 2015 signalizuje v zákrute olej už keď mu chýba 0,5 litra. To si ešte stále ďaleko od dolnej rysky Podľa servisu je to normálne, čidlo tlaku oleja je citlivé...Polka náplne je fakt hodne


Hm, dalsia zahada..

Ako Ti to signalizuje? Mne to zacalo vypisovat "skontroluj hladinu oleja" az ked chybali 3 litre :|



Mne len zablikala žltá kontrolka - olejnička a krátky nápis na palubáku. Bolo to pri prejazde kruháčom. Sací kôš je len na jednej strane a pri náklone a "odlive oleja" mal chvíľu slabší tlak. Bolo to len upozornenie, nie červená kontrolka. Servis potvrdil, že u niektorých to hlási už pri poklese hladiny o "relatívne" málo. Momentálne má ľahko cez 105k km. Za celý život som dolial možno liter oleja dokopy, servis je každý 17-20k km...
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let
Více se dočtete tady : Fiat doporučuje Selenii 5W30 ACEA C2
Mohl by tam být i hustější olej 5W40 jenž lépe snáší vyšší teploty
a průsaky kroužků pístu bufer atd.u více najetých km motorů

NENÍ TO TAK JEDNOZNAČNÉ - někdy víc znamená jinde hůře škodí .

http://www.auto.c...lej-101192




Olej, co tam nepatří:
:
Co se ale stane, když někdo použije do motoru jiný olej, než jaký předepisuje výrobce? Pokud automobilka doporučuje třeba ACEA A1/B1 a vy nalijete A3/B3, nestane se nic. Naopak olej je kvalitnější, než je nezbytně nutné.

A asi se nic nestane ani obráceně. Tedy pokud nebudete na nevhodný olej jezdit desítky tisíc kilometrů. Jednu výměnu motor obyčejně snese. Pouze se může zkrátit jeho životnost. To je však dost irelevantní údaj, neboť i pokud se motor zadře, málokdy se dokáže, že byl příčinou špatný olej. Spíše než nevhodný olej škodí motoru starý olej přetahující interval výměny. Nebo pokud je oleje v motoru málo. Něco jiného je to u filtrů pevných částic. Pokud někdo nepoužívá oleje ACEA C, může podstatně zkrátit životnost filtru.
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 10.10.2018 15:22, před 6 let
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Aluman napsal:

[quote]JiPe Highlanders napsal:

Po poctivém vykapání ohřátého oleje činí náplň u mé 2.3 6,5 l.
Dávám Elf Evo Full Tech 5W30 ACEA C4 , po 10 tis. bez spotřeby oleje
a bez dolití do výměny to bylo i v předchozím Ducatu 3.0.
Jinak stav oleje sleduješ i na displeji přístrojové desky.


Ahoj, 5W-30 ACEA C4 je úplně jiný olej než 5W-30 ACEA C2. Máš relativné nové auto, předpokládám z DPF, seš si jistej, že je výrobcem u tvého auta předepsaný olej 5W30 ACEA C4?

Ahoj, ano auto je zánovní E6 s dpf. Ten olej co jsem dal není výrobcem předepsaný. Fiat doporučuje Selenii 5W30 ACEA C2 , ale vyšší výkonostní klasifikace je lepší.


.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
PalmosPalmosČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

kyklop napsal:

Citovat

Palmos napsal:

Dakujem vsetkym za odpovede.

Zistil som, ze napriek 30 rocnej praxi na vsetkom co ma kolesa, som asi naozaj neskuseny. Zil som v tom, ze casy skodoviek z osemdesiatych rokov, ked bolo treba stale kontrolovat olej su davno prec. Vsetky novsie auta mi doteraz pri pravidelnej vymene oleja po 15 000km vzdy vydrzali a chybalo tam maximalne pol litra - liter oleja. Nikdy som sa nestretol s tym, ze by nove auto zozralo 3 litre oleja za 15 000km.

A stale sa s tym neviem uplne zmierit. Pre upresnenie - prirucka uvadza objem oleja aj s filtrom 5,9l pre moj motor 2,3l 150k. (Herman - mylis sa, pre 3l motor prirucka uvadza objem oleja 9l, nie ako pises 5,9l) Cize to je ubytok 50% oleja za 15 000 km.

Jedine, ze tam nebolo naozaj tych 6,5 litra ako tvrdia v servise. No nic, uz na to asi teraz nepridem. Dam vymenit olej v servise kam chodim s autami uz 20 rokov a plne im doverujem a potom to budem sledovat.

JiPe - Aluman ma pravdu, predpisany olej je 5W-30 ACEA C2. Neviem sice co to znamena ;), ale takto to uvadza vyrobca. Aluman sa evidentne vyzna, tak nam mozno prezradi viac :).. A k tej kontrole oleja na displeji - tak touto vymozenostou ma vyrobca neobdaril, co je skoda, lebo som prisiel na to, ze sa nieco deje az ked mi zacalo v zakrute vypisovat, ze mam skontrolovat hladinu oleja. A rozmyslam preco je to nastavene tak, ze to pise az ked chyba polovica naplne? Nemohlo sa nieco stat motoru, ked mu chybali tri litre oleja?

Dakujem este raz vsetkym za diskusiu a pekny vecer prajem..


Prilejem trochu oleja do diskusie, ducato s búdou Knaus 2,3 130 zdochloponíkov rok výroby 2015 signalizuje v zákrute olej už keď mu chýba 0,5 litra. To si ešte stále ďaleko od dolnej rysky Podľa servisu je to normálne, čidlo tlaku oleja je citlivé...Polka náplne je fakt hodne


Hm, dalsia zahada..

Ako Ti to signalizuje? Mne to zacalo vypisovat "skontroluj hladinu oleja" az ked chybali 3 litre :|
Palmos
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Palmos, Robert, Aluman, Laky, ferdasan, VlasW, JiPe Highlanders, jarous350, kyklop, pachta, zemanekpetr, bob7373, Tomik Kralu
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 8
Členové online 0

Celkem členů: 15,971
Nejnovější člen: lisky
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,460,151 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.18512 sekund | Průměrně za: 0.18512 (0) sekund | Dotazy: 137 | Použitá paměť: 2.34MB/4MB