Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Elektro centrála

Poslední aktualizace před 6 let
ivanoivanoČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Citovat

ivano napsal:

Citovat

Karel Prokop napsal:

mě to nedá:
Ivane, já bych si 700-1000Ah LiFePo baterku v Tvým expedičáku představit dokázal,... :)
Do "normálních" aut vsazujeme 260-300Ah už docela často,..


a stálo by to ako dva Efoye :-)


:) Ivane,
700Ah by stálo míň (y) než jeden E-Foy 210 (y).

to já jen tak drze, až E-Foy ztratí svůj výkon tak že nebude stíhat. Tak stejně skončíš v (y) Lithiu.
Soráč musel jsem si rejpnout :D,(y) to je ze závisti že nemám expedičáka.



Ak by som teraz staval expedičák, určite by som uvažoval aj na takým riešením. Ale Efoy púšťam len na lyžovačkách v decembri, januári, neskôr mi už dá solár dosť /keď je slnko/. No a kvôli tomu voziť 700 Ah batériu celý rok úplne zbytočne, no neviem. V lete už aj teraz môžem elektrinu predávať :-) /370Ah batérie a 700W solár/. Možno by som sa dal cestou vstavanej centrály :-( a menšej batérie.
A Efoy mi už dával menej, výmena čohosi v ňom ma stála 1000 EUR :-(. Bohužiaľ, Efoy je síce tichý, nesmrdí, ale postupne sa výkon znižuje.
dracekvodracekvoČlen
Přidáno před 6 let
Karel Prokop:
Já sem tvé začátky s LiFePO pozoroval.
Snažil jsem se ti několikrát předat nějaké moje zkušenosti, no bohužel jsi (aspoň mě to tak přišlo) víc věřil prodejcům než mě.
Vše čím jsi procházel a své nabité zkušenosti i zaplatil, už dávno prošlápli solárnící (a také to zaplatili :D ) a doufám si tvrdit, že jsou ohledně správného zacházení s baterkama ohodně dál, než současný segment karavanů, který teprve začíná.
Jo a s BMS jsem dopadl stejně. Taky jsem si udělal svoje.

A s náklaďáčkem. Pokud má 12V systém, tak by to bylo levnější než efoy o pár tisícovek. Pokud 24V, tak by to opravdu stálo skoro tak jako 2 efoye.
700Ah blok vyjde asi na 24 tis.
allfaallfaČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

fun napsal:

Citovat

allfa napsal:
A debila si dělej z někoho jinýho, dik.

To nedělám. Všechno je v rámci přátelského pošťuchování, se kterým jsem navíc nezačal.;)


Však to bylo jen přátelské upozornění :)
JardaK2JardaK2Člen
Přidáno před 6 let
Do Lifepo leze velmi slušně proud i bez boosteru. Pokud někdo již nemá booster tak je možná vhodnější místo něj investovat do Lifepo. A pak jde o to jakej má kdo motor (s nebo bez DPF) a raději 4x do roka nechat vrčet chvíli motor auta nebo si udělat výlet/nákup než se starat o centrálu. Mě by se pro záložní dobíjení Lifepo spíše líbila nějaká 12V centrála osazená přímo a jen alternátorem.
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 6 let

Citovat

allfa napsal:
A debila si dělej z někoho jinýho, dik.

To nedělám. Všechno je v rámci přátelského pošťuchování, se kterým jsem navíc nezačal.;)
Fun
Smile
R
RudyČlen
Přidáno před 6 let
No, popravdě jsem centrálu použil taky asi 4 krát za posledních 10let. Je to ale dáno tím, že v zimě jezdíme buď na víkendy nebo střídáme pobyt na divoko s kempy. Více než tři dny (při zachování komfortu) v zimě smysluplně velká baterie nevydrží. Pokud někdo považuje kemp za sprosté slovo a jezdí v zimě na delší výjezdy, dobíjení baterií řešit musí. A moc možností není - EFOY, booster pro neposedné nebo centrála pro všechny ostatní.
Takže abych to shrnul, pokud bych se měl dnes rozhodovat (při našem způsobu zimního cestování), centrálu (ale ani booster nebo EFOY) bych už nekupoval. Vzhledem k tomu, že ji mám (Honda i10), budu ji vozit v zimě i nadále pro "strýčka příhodu".
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

ivano napsal:

Citovat

Karel Prokop napsal:

mě to nedá:
Ivane, já bych si 700-1000Ah LiFePo baterku v Tvým expedičáku představit dokázal,... :)
Do "normálních" aut vsazujeme 260-300Ah už docela často,..


a stálo by to ako dva Efoye :-)


:) Ivane,
700Ah by stálo míň (y) než jeden E-Foy 210 (y).

to já jen tak drze, až E-Foy ztratí svůj výkon tak že nebude stíhat. Tak stejně skončíš v (y) Lithiu.
Soráč musel jsem si rejpnout :D,(y) to je ze závisti že nemám expedičáka.

Allfa:
180Ah Calby, osazený BMSkou která topí při 0,5A tak, že na tom stabilizátoru neudržíš ruku - nazýváš bastlem plným právem.
Balanční proudy 200Ah baterek běžně lezou přes 1,5-2A. Pokud je v systému osazen a používán měnič 2000W, tak se ty baterky snadno rozjedou. A pokud je někdo dobíjí jen solárním regulátorem s koncovým napětím na 14,4V tak už vůbec.
Tahle informace mě stála 20.000Kč. Koupil jsem v začátku dvě blútúčkový sady (á 10.000,-) a když jsem to zjistil tak jsem to vzteky rozdupal jak vzteklej slon.
dracekvo:
Jako chlazení :D to použít nestihnou, protože ten subminiaturní stabilizátor bez chladiče s vypětím všech sil vyzáří těch 0,5A. Osazení na pólech je kvůli referenčnímu napětí. Co by mě ale zajímalo velice je, jak ten bistabil co tam osadili má řešenou hysterezi. Bohužel jsem neměl příležitost to zapojení vidět a oměřit si ho.
Ne že by to bylo extra důležitý (mám hotovej vlastní vývoj jak BMSky, tak podpěťovýho relé s kompletní možností nastavení všech parametrů a do svých LFP baterek tuto elektroniku standartně montuju).

Když jsem tu teplotu konzultoval s elektrickejma lidma od konkurence, tak mě říkali, že ty součástky vydrží 100°C. Moje otázka byla prostá: trvale? nebo jak dlouho? A bylo.....ticho ;)
Zatím jim to fachčí, já na to koule nemám; zn. (deník malého poseroutky)

Ale to jen tak pro odlehčení tématu a pro zasmání. Vy oba víte proč se tomu s chutí zasmějeme.
:) Všem hezkej den, pánové.
Upravil Karel Prokop dne 18.10.2018 13:58, před 6 let
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 6 let
Jasně, řeč je o potřebě centrály k dobíjení. Já dávám k dispozici svoji zkušenost, že není dobíjení centrálou potřeba, při dobře dimenzované baterce LiFePO4 a samozřejmě rozumných požadavcích na spotřebu elektřiny.
Fun
Smile
Upravil Fun dne 18.10.2018 13:49, před 6 let
dracekvodracekvoČlen
Přidáno před 6 let
Mě teda vcelku hned docvaklo, že jí fun samozřejmě nabíjel. Ale že nepotřeboval během stání dobíjet centrálou. :)
allfaallfaČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

fun napsal:

Citovat

allfa napsal:

No tak, taky mám v garáži baterku a nenabijel jsem jí asi 8 let

No v garáží by mi asi k ničemu nebyla co myslíš. :D


Myslím, že sem nemá cenu něco psát.
A debila si dělej z někoho jinýho, dik.
Upravil allfa dne 18.10.2018 13:35, před 6 let
CoralekCoralekČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

fun napsal:

Kapacita 120Ah


Dík.
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 6 let
Kapacita 120Ah
Fun
Smile
CoralekCoralekČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

fun napsal:

Citovat

allfa napsal:

No tak, taky mám v garáži baterku a nenabijel jsem jí asi 8 let

No v garáží by mi asi k ničemu nebyla co myslíš. :D


Můžeš Fune napsat jak velkou máš v autě baterku?
Dík.
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 6 let

Citovat

allfa napsal:

No tak, taky mám v garáži baterku a nenabijel jsem jí asi 8 let

No v garáží by mi asi k ničemu nebyla co myslíš. :D
Fun
Smile
allfaallfaČlen
Přidáno před 6 let
No tak, taky mám v garáži baterku a nenabijel jsem jí asi 8 let z toho důvodu, že byla dobře ukrytá. Pochybuji ale že by ještě k něčemu byla.
Pokud jsi jí rok a půl nenabíjel, tak ji asi k ničemu nepotřebuješ, protože princip baterie je nabíjení - vybíjení.
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 6 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

mě to nedá:
Ivane, já bych si 700-1000Ah LiFePo baterku v Tvým expedičáku představit dokázal,... :)
Do "normálních" aut vsazujeme 260-300Ah už docela často,..

To jsem rád Karle, že jsi to napsal. To je žitá budoucnost. (y)

Automatické sloučení 18.10.2018 12:20:

Citovat

allfa napsal:



A Fune - ty máš perpetuum mobile?

Já to nazývám správně dimenzovaná baterka.(y)
Fun
Smile
Upravil Fun dne 18.10.2018 12:20, před 6 let
ivanoivanoČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

mě to nedá:
Ivane, já bych si 700-1000Ah LiFePo baterku v Tvým expedičáku představit dokázal,... :)
Do "normálních" aut vsazujeme 260-300Ah už docela často,..


a stálo by to ako dva Efoye :-)
dracekvodracekvoČlen
Přidáno před 6 let
Uzavřený 12V blok si můžeš koupit. Ale nečekej od něj takovou spolehlivost a životnost jako od těhle "bastlů"

Ale částečně s tebou souhlasím, že by bylo vhodné balancéry a další věci dát do samostatného boxu, případně na vršek baterky udělat kryt.
Něco jiného je stacionární použítí baterek, tam tahle otevřená bižuterie nevadí. Ale v autě by to celé mělo mít aspoň IP20.
Navíc vůbec neuznávám toto řešení balancérů, kdy při balancování dochází k ohřívání terminálů baterek. Kdo ví, jestli je to nepoužívá i jako chladič, což by byla prasárna na N-tou.
Upravil dracekvo dne 18.10.2018 11:29, před 6 let
allfaallfaČlen
Přidáno před 6 let
Karle, to nebylo myšleno adresně, ale všeobecně. Když vidím někde lithiovou baterku (složenou 12V), tak z toho trčí různý balancery a jiný udělátka a je to smontovaný z jednotlivých článků - prostě to není jako běžná Pb kusovka.


A Fune - ty máš perpetuum mobile?
allfa Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
mě to nedá:
Ivane, já bych si 700-1000Ah LiFePo baterku v Tvým expedičáku představit dokázal,... :)
Do "normálních" aut vsazujeme 260-300Ah už docela často,..
Allfa:
jaký "bastly" máš na mysli? Pokud je to profi výrobek neměl by snad být problém ?
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner


hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 15
Členové online 0

Celkem členů: 15,971
Nejnovější člen: lisky
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,457,518 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19981 sekund | Průměrně za: 0.19981 (0) sekund | Dotazy: 139 | Použitá paměť: 2.28MB/4MB